Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Säilytä ja säästä Eskimo-tuotteiden avulla

Eskimo

Säilytä ja säästä Eskimo-tuotteiden avulla

Julkaistu: 10.09.2014 klo 09:22
Julkaisija: Eskimo

Eskimon syysuutuudet, uudet vakuumipussit ja OVAHygi-pintahygieniamittari, tuovat ammattilaiskeittiöön lisää säilyvyyttä, hygieenisyyttä, käsiteltävyyttä ja tilan säästöä. Samalla yrityksen hävikki pienenee ja kannattavuus kasvaa.

Vakuumipussi tuplaa säilömisajan

Eskimo vakuumipussi on eriomainen tapa säilöä laadukkaita raaka-aineita ja elintarvikkeita kuten lihaa, kalaa, kahvia ja mausteita. Vakuumi- eli tyhjiöpakkaaminen vähentää tuotteen kuivumista ja jopa kaksinkertaistaa elintarvikkeen säilymisajan. Vakuumipussit soveltuvat hyvin myös lihan raakakypsytykseen, pakastamiseen sekä Sous vide -kypsentämiseen.

Sileät vakuumipussit on suunniteltu raaka-aineiden ja valmiiden elintarvikkeiden vakumointiin ja säilytykseen, myös pakastamiseen. Pussin vahvuus 80 my. Lämmönkesto -40 -+40 °C. Kolme kokoa: 160x200mm, 200x300mm ja 300x400mm.

Uritetut vakuumipussit sopivat erityisesti sivusta vakumoivien laitteiden kanssa käytettäväksi, myös suuremmissa kammiokoneissa. Pussin alapuolen uritus helpottaa hapen poistumista pussista vakumoinnin aikana. Pussin vahvuus 100 my. Lämmönkesto -40 -+40 °C. Kolme kokoa: 160x200mm, 200x300mm ja 300x400mm.

Keittovakuumipussit sopivat erityisesti Sous vide -kypsennykseen, sillä pussit kestävät ruoan kypsentämisen keittämällä tai uunissa jopa 121 asteen lämpötilassa. Pussin vahvuus 90 my. Lämmönkesto -18 -+40 °C, ei suositella pakastamiseen. Kolme kokoa: 160x200mm, 200x300mm ja 300x400mm.

OVAHygi-mittari edistää hygienian tasoa ja parantaa valmistusprosessin laatua

OVAHygi-anturi siirtää pintahygieniamittausten tulokset suoraan omavalvontajärjestelmään langattomasti, vaivattomasti ja luotettavasti. Ilman käsikirjauksia tehdyt lämpötilamittaukset ovat tarkkoja ja luotettavia, ne pidentävät siten raaka-aineiden säilytys- ja käsittelyaikoja ja sitä kautta pienentävät yrityksen hävikkiä.

Tuotteet ovat saatavilla syyskuun lopusta 2014 alkaen. Tilaa omasi Eskimo- verkkokaupasta osoitteessa www.eskimokauppa.fi!

Eskimo Finland Oy

Sari Koivulahti, myynti- ja markkinointipäällikkö

Puh. +358(0)400 426 532

sari.koivulahti@eskimofinland.fi

Kuvapyynnöt

Eskimo Finland Oy

Elina Kiiski, markkinointiviestinnän sisällöntuottaja

Puh. +358 (0)40 8321368

elina.kiiski@eskimofinland.fi

Eskimo Finland Oy on suomalainen perheyritys, joka valmistaa päivittäistavaroita leivontaan ja ruoanvalmistukseen sekä ruokien pakastamiseen, tuoresäilytykseen, kattamiseen ja pakkaamiseen.
Suomalaiset Eskimo-kahvinsuodattimet ovat yksi yhtiön monista kärkituotteista. Lisäksi Eskimo Finland valmistaa johtavia tuotteita Suomen markkinoiden suurkeittiöille sekä elintarviketeollisuudelle räätälöityjä pakkausratkaisuja. Logistiset palvelut kuuluvat yhtiön vahvimpiin kilpailutekijöihin.
Eskimo Finlandin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja tehdas Rauman Lapissa. Vuonna 2013 yhtiön liikevaihto oli 23 miljoonaa euroa, josta viennin osuus oli 12 prosenttia. Henkilökunnan määrä on 75.