Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Ruotsalainen Martin & Servera ostaa Ab Chipsters Oy:n

Martin & Servera

Ruotsalainen Martin & Servera ostaa Ab Chipsters Oy:n

Julkaistu: 14.10.2016 klo 13:00
Julkaisija: Martin & Servera

Martin & Servera ostaa ahvenanmaalaisen Ab Chipsters Oy -tukkuliikkeen. Kauppa luo uusia mahdollisuuksia molemmille yhtiöille. Martin & Serveralle avautuu yrityskaupan myötä pääsy Chipstersin tuotevalikoimaan sekä tuorekalojen ja äyriäisten erityisosaamiseen.

Yrityskauppa linjassa strategian kanssa
Chipstersin ostaminen tukee Martin & Serveran strategiaa täydentää emoyhtiön ravintolaliiketoimintaa tytäryrityksillä, joiden tuotevalikoima ja erityisosaaminen tuovat lisäarvoa konsernille.

- Kala- ja äyriäisliiketoimintojen kehittäminen Ahvenanmaalla luo hyvän pohjan toiminnan laajentamiselle sekä Suomessa että Ruotsissa, sanoo Håkan Åkerström, Martin & Serveran toimitusjohtaja.

Martin & Servera jatkaa yhdessä Chipstersin nykyisen johdon ja organisaation kanssa Chipstersin kehittämistä Suomen johtavaksi tuoretuotetukkuliikkeeksi hyödyntämällä Martin & Serveran hedelmiin ja vihanneksiin erikoistuneen tytäryrityksen osaamista.

Luotettava omistaja luo hyvät edellytykset kasvulle
Suomalaisen tytäryhtiön toimipaikka tulee jatkossakin olemaan Ahvenanmaalla.  Yrityskauppa mahdollistaa myös jatkuvan liiketoimintojen kehittämisen Ahvenanmaalla ja Manner-Suomessa.

- Tuntuu hyvältä, että luotettava ja pitkäaikainen omistaja on kiinnostunut yhteistyöstä Chipstersin kanssa. Yhteistyö auttaa Chipstersiä matkalla Suomen johtavaksi tuoretuotetukkuliikkeeksi, sanoo Timo Vetriö, Chipstersin toimitusjohtaja

Yhteystiedot
Håkan Åkerström, toimitusjohtaja Martin & Servera, +46 8 672 84 10 tai hakan.akerstrom@martinservera.se
Timo Vetriö, toimitusjohtaja Chipsters, +358 40 576 2372 tai timo.vetrio@chipsters.fi

Tietoa Chipstersistä

Chipsters on johtava suomalainen tuotemerkki suurkeittiöiden tuore- ja pakastekaloissa sekä kalatuotteissa. Tuotevalikoima sisältää kalatuotteiden lisäksi myös riistaa, lihaa, kanaa, sieniä, marjoja sekä tuoreita vihanneksia ja hedelmiä. Chipstersin liikevaihto on noin 560 miljoonaa kruunua (57,5 miljoonaan euroa) ja toimipaikka Ahvenanmaalla. Yrityksellä on myös merkittävää liiketoimintaa Manner-Suomessa. Yritys myy tuotteita myös suomalaisille päivittäistavarakaupoille, ja sillä on myös omaa tuotantoa.Chipstersin enemmistöomistaja on VBH-invest, jonka taustalla vaikuttaa pääomasijoitusyhtiö Helmet Capital. Vähemmistöomistajina ovat ahvenanmaalaiset sijoittajat.

Martin & Servera

Martin & Servera -konserni on Ruotsin johtava ravintola- ja suurkeittiöalan asiantuntija. Konserni koostuu Martin & Servera -emoyhtiöstä ja tytäryhtiöistä, joita ovat Galatea, Grönsakshallen Sorunda, Fällmans Kött, Martin & Servera Restaurangbutiker, Martin & Servera Solutions ja RP Frukt. Konsernin yritykset toimittavat päivittäin juomia, elintarvikkeita, tuoretuotteita, tarvikkeita ja palveluita ruotsalaiselle ravintola-alalle. Konsernin liikevaihto oli noin 13 miljardia kruunua (133,5 miljoonaa

euroa) vuonna 2015.