Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Rossosta pizzaa alkuruoaksi, pääruoaksi ja jälkiruoaksi

S-ryhmän ravintolat

Rossosta pizzaa alkuruoaksi, pääruoaksi ja jälkiruoaksi

Julkaistu: 04.02.2014 klo 10:45
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

Rosso-ravintolat nostavat helmi-maaliskuussa pizzat ja pizzojen tekijät esille. Näitä italialaisen keittiön kenties tunnetuimpia herkkuja juhlistetaan omalla pizzamenulla. Nyt pizzoja voi nauttia koko aterian läpi.

Alkupalaksi tai naposteluun sopii esimerkiksi Piatto, jossa on brie-juustoa, viikunahilloa ja balsamicoa. Pääruoaksi tarjolla on mm. Mafioso, joka sisältää mm. anjovista, keitettyä kananmunaa, perunaa ja smetanaa. Aterian päättää Dolce Persico, jossa on nimensä mukaisesti persikkaa sekä lisäksi leipäjuustoa, vaniljajäätelöä ja kinuskikastiketta, ja josta riittää hyvin vaikka kahdelle jälkiruoaksi.

Rossot ovat valinneet itselleen myös vuoden pizzapomon, joka tänä vuonna on Pekko Järvinen Hyvinkään Rossosta. Järvisen suunnittelema Il fuoco divinaJumalainen tuli – löytyy myös pizzamenulta.

Pizza on kautta aikojen ollut Rosson asiakkaiden suosiossa. ”Klassikkopizzojen ideoijia ei ole tiedossa, mutta päätimme järjestää Rossojen keittiömestareille kisan, jossa he suunnittelivat omat nimikkopizzansa. Saimme aivan mahtavia uusia makuja pizzoihimme! Kisan jälkeen mestarit äänestivät kolmen kärjestä Rosson historian ensimmäisen Pizzapomon eli kotoisan italialaisesti Il Capo di pizzan. Kaikki tämän pizzamenun pizzat ovat kilpailun satoa.” Rosson Brand Manager Merja Helistö kertoo.

Il fuoco divina
Chorizomakkaraa, marinoitua punasipulia, jalapeñoa, salsakastiketta, juustoa, yrttisalaattia ja hunajajugurttia.

13,50, S-Etukortilla 11,50

Merja Helistö