Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Rosso panostaa italialaiseen keittiöön

S-ryhmän ravintolat

Rosso panostaa italialaiseen keittiöön

Julkaistu: 18.09.2013 klo 07:00
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

35-vuotiasta taivaltaan juhlivat Rosso-ravintolat keskittyvät nyt entistä italialaisempiin makuihin. Myös erityisruokavaliot huomioidaan entistä paremmin. Noin kolmannes listan annoksista uudistui.

Rosson uusi ruokalista sukeltaa entistä syvemmälle italialaiseen keittiöön. Kestosuosikkien tatti- ja katkarapurisoton lisäksi Rosson keittiössä tehdään nyt myös pestorisottoa, joka tarjoillaan ilmakuivattuun kinkkuun käärityn broilerin kera. Perinteisen italialaisen keittiön ystäviä hemmotellaan bruschettaleivillä ja aitoitalialaisilla perunagnoccheilla, ja lihaherkkuja täydentää ylikypsä naudanliha. Myös Rosson viinilistan kaikki viinit tulevat Italiasta, kaikille S-ryhmän ravintoloille yhteisiä asiakasomistajaviinejä lukuun ottamatta.

Rosson pizza pitää edelleen pintansa. Pizzavalikoiman rungon muodostavat tutut Pizza Originalet, kuten jo klassikoiksi muodostuneet Al Capone, Alla Rosso, Margarita ja Quattro Stagione. Kestosuosikkeja täydentävät erilaiset ja runsaat Pizza Specialet, joista löytyy vaihtelua monenlaiseen makuun. Rosson pizzoihin voi valita joko perinteisen tai runsaskuituisen pizzapohjan.

Lista tarjoaa uutta myös erityisruokavalioita noudattaville. ”Käytämme kasvisannoksissa proteiinipitoisia raaka-aineita, kuten papuja ja manteleita. Uutuuksiimme kuuluvat Rosson omalla reseptillä valmistetut kasvispyörykät, jotka sopivat kasvis- ja jopa vegaaniruokavaliota noudattaville sekä maito- ja muna-allergikoille. Niistä odotamme uutta hittiä”, Rosso Brand Manager Merja Helistö SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta veikkaa. Kasvisruokia on tarjolla lapsillekin. Lisäksi lasten listalla on oma Annospalapeli-valikoimansa sekä Onnin pizza -ateriakokonaisuus. ”Haluamme tarjota herkullisia ja terveellisiä italialaisia vaihtoehtoja kaikenikäisille asiakkaille”, Helistö summaa.

Merja Helistö, Rosso Brand Manager
SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
p. 010 768 2851 / gsm 050 388 4289
e-mail: merja.helisto@sok.fi

Rosso on välitön ja konstailematon italialaista ruokaa tarjoava ravintola, jonne on aina helppo tulla. Rosson pizzat, pastat ja pihvit ovat maistuneet suomalaisille jo vuodesta 1978 lähtien! Rossoon ovat erityisesti tervetulleita myös lapsiperheet. Lapsille on oma ruokalista, ravintolasta löytyy syöttötuoleja, hoitopöytä ja lasten leikkipaikka, ja saattaapa lasten kaveri Onni Oravakin joskus piipahtaa ravintolassa.