Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Raisio tuo myyntiin hyvänmakuisen, kolesterolia alentavan Benecol® voi & rypsiöljy -levitteen

Benecol

Julkaistu: 28.01.2015 klo 10:00
Julkaisija: Benecol

Raisio-konserni tuo Benecol-tuotemerkin 20-vuotisjuhlan kunniaksi myyntiin täysin uudentyyppisen, kolesterolia alentavan levitteen Benecol voi & rypsiöljy 60 %. Uutuusarvo piilee levitteen erinomaisessa rasvahappokoostumuksessa ja sille on myönnetty Sydänmerkki. Tuotekonseptille on haettu kansainvälistä patenttia.

Uutuustuote Benecol voi & rypsiöljy on pitkän tuotekehityksen tulos, jossa voi, rypsiöljy ja kasvistanoliesteri muodostavat yhdessä suussasulavan, terveellisen ja kolesterolia tehokkaasti alentavan levitteen. Tuote on kehitetty kuluttajille, jotka eivät ole valmiita luopumaan voin hyvästä mausta, mutta joilla on tarve alentaa kolesteroliaan tehokkaasti.

Ravitsemussuosituksissa suositellaan voin ja voita sisältävien levitteiden välttämistä, koska voi sisältää paljon tyydyttyneitä rasvahappoja eli ns. kovaa rasvaa. Voita sisältävät levitteet puolestaan joko sisältävät runsaasti voita tai niissä on yhdistetty voihin kovia kasvirasvoja kuten palmu- tai kookosrasvaa. Siksi niissä on runsaasti tyydyttynyttä rasvaa, joka nostaa veren kolesterolipitoisuutta. Korkea kolesteroli on sydäntaudin riskitekijä ja sepelvaltimotauti edelleen suomalaisten yleisin kuolinsyy.

Benecol voi & rypsiöljy maistuu voille ilman, että tyydyttyneen rasvan määrä nousee liian korkeaksi. Rypsiöljy puolestaan tuo levitteeseen tärkeitä tyydyttymättömiä rasvahappoja eli suositeltua pehmeää rasvaa. Kun tähän vielä lisätään Benecol-tuotteissa käytetty tehoaine kasvistanoliesteri, saadaan aikaiseksi hyvänmakuinen, kolesterolia tehokkaasti alentava levite, jonka valmistuksessa ei tarvita lainkaan kovia kasvirasvoja, esimerkiksi palmu- tai kookosrasvaa.

Osoituksena Benecol voi & rypsiöljyn terveellisestä koostumuksesta sille on ainoana voita sisältävänä levitteenä myönnetty Sydänmerkki. Sydänmerkki on Suomen Sydänliiton ja Suomen Diabetesliiton hallinnoima tunnus, joka myönnetään levitteelle, jossa ei ole liikaa kovaa rasvaa ja suolaa.

Benecol on Suomen luotetuin terveysvaikutteinen elintarvikemerkki 2015

Benecol on äänestetty Valittujen Palojen Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi terveysvaikutteiseksi elintarvikemerkiksi 2015.

Tuotetiedot Benecol voi & rypsiöljy rasvaseos 60 %

Sopii leivälle, ruoanlaittoon ja leivontaan. Riittävän määrän kasvistanolia saa viidestä teelusikallisesta levitettä (25 g/ päivä). Uutuus tulee kauppoihin 26.1.2015 alkaen. Suositushinta 3,99 eur/ 225 g rasia.

Ainesosat: Rypsiöljy (37 %), voi (27 %), vesi, kasvistanoliesteri (kasvistanoli 8,0 %), suola, kirnumaitojauhe, emulgointiaineet (E471, auringonkukkalesitiini), aromit, happamuudensäätöaine (sitruunahappo), väri (beta-karoteeni), A- ja D3-vitamiini.

Vertaa ravintosisältöjä

Ravintosisältö 100 g

Benecol

voi & rypsiöljy

Oivariini

vähärasvaisempi

Flora & Voi normaalisuolainen

Energia kJ

Energia kcal

Rasva g

josta tyydyttynyttä g

josta tyydyttymätöntä g

ei ilmoitettu

Suola g

1.0

1.2

D-vitamiini µg

7.5

Lisätiedot

Ravitsemusasiantuntija Marja Vakkuri, Raisio-konserni, 050 538 7087, marja.vakkuri@raisio.com

Markkinointipäällikkö Heli Töykkälä, Raisio-konserni, 040 545 7023, heli.toykkala@raisio.com

www.benecol.fi

Painokelpoisia kuvia toimitukselliseen käyttöön http://raisio.mediabank.fi

Benecol® on Raisio-konsernin rekisteröity tuotemerkki. Benecol-tuotteiden sisältämä kasvistanoliesteri on suomalainen huippu-innovaatio. Kasvistanoliesteri alentaa tehokkaasti kolesterolia. Korkea kolesteroli on sydäntaudin riskitekijä. Kliiniset tutkimukset osoittavat, että 1.5–2.4 g kasvistanolia päivässä alentaa kolesterolia 7–10 % 2–3 viikossa. Ensimmäiset Benecol-tuotteet tulivat  myyntiin Suomessa 16.11.1995, joten Benecol on alentanut tehokkaasti suomalaisten kolesterolia jo 20 vuoden ajan. Suomen lisäksi Benecol-tuotteita myydään tällä hetkellä lähes 30 maassa ja uusia markkinoita avataan aktiivisesti.