Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Pastöroimaton tuoreolutinnovaatio Tankovna mukana Kellohallin ruokamarkkinoilla torstaina 18.8.

Pilsner Urquell

Julkaistu: 11.08.2016 klo 09:15
Julkaisija: Pilsner Urquell

Tšekkiläisen Pilsner Urquell -olutpanimon tuoreolutinnovaatio Tankovna-tankkiolut on ensi kertaa esittelyssä Suomessa Kellohallin ruokamarkkinoilla torstaina 18.8. klo 17.00. Pastöroimatonta tuoreolutta on saatavilla rajoitettu 250 litran erä, siis yksi tankillinen.

Tankkiolut

–      Tšekissä tuoreolut on perinteinen ja suosittu juoma, mutta kiinnostus kasvaa nyt kaikkialla maailmalla. Viimeisen vuoden aikana olemme avanneet yli 20 Tankovna-baaria, esimerkiksi Tukholmaan, Berliiniin ja Lontooseen. Kuluttajat ovat koko ajan tietoisempia oluen laadusta ja etsivät uutta tietoa aktiivisesti. Oluen laadussa raikkaudella onkin iso merkitys, kertoo Pilsner Urquellin Gustaf Lönnbeck.

Tankovna-tuoreolut on Pilsner Urquellin kiinnostavimpia innovaatioita sitten ensimmäisen kultaisen Pilsner Urquell -oluen kehittämisen vuonna 1842. Lyhyesti kuvattuna tankkiolut on pastöroimaton Pilsner Urquell -olut, joka toimitetaan nautittavaksi tuoreena suoraan Pilsenin panimosta.

Oluen ystävälle Tankovna-oluen suurin etu on nimenomaan tuore maku. Tankista laskettu Pilsner Urquell tarjoaa ylivertaisen juomaelämyksen, sillä olut säilyttää aidon makunsa ja pehmeämmän katkeruuden, kun olueen ei lisätä tarjoiluvaiheessa lainkaan ylimääräisiä hiilihappoja. Tuoreolut on sananmukaisesti tuoretuote: erä on juotava noin 3–5 päivän kuluessa tankin avaamisesta.

–      Tämä on ainutlaatuinen mahdollisuus maistaa olutta juuri sellaisena, millaiseksi se valmistuu panimossa. Jokainen erä on tarkoitettu heti juotavaksi, jotta raikkaus säilyy. Tuoreolut sopii erinomaisesti esimerkiksi grillattujen liharuokien kyytipojaksi, Lönnbeck kertoo.

Mitä: Pilsner Urquellin Tankovna -tuoreolut, rajoitettu erä

Missä: Teurastamon Kellohalli, Helsinki

Koska: Torstaina 18.8. klo 17.00 alkaen

Lisätietoja medialle ja haastattelupyynnöt:

Gustaf Lönnbeck, Pilsner Urquell, p. +46 733 26 31 43, e-mail: gustaf.lonnbeck@sabmiller.com

Gustaf Lönnbeck on pyydettäessä haastateltavissa ennen Kellohallin ruokamarkkinoita.

Pilsner Urquell

Pilsner Urquell on maailman ensimmäinen pilsner, jonka nimikin tarkoittaa ”pilsneriä alkuperäisestä lähteestä”. Pilsner Urquell syntyi, kun panimomestari Josef Groll kehitti maailman ensimmäisen kirkkaan ja vaalean lageroluen vuonna 1842 Tšekin Pilsenissä. Olut valmistetaan edelleen samassa paikassa ja samalla reseptillä. www.pilsnerurquell.com

SABMiller

SABMiller on maailman suurin olutvalmistaja, joka toimii kuudella mantereella. Tuotemerkkeihin kuuluvat mm. Pilsner Urquell, Grolsch, Peroni Nastro Azzuro ja Miller Genuine Draft. Konsernilla on yli 100 panimoa ja reilut 200 tuotemerkkiä maailmanlaajuisesti. www.sabmiller.com