Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Pasi Rikkonen MTT Taloustutkimuksen johtoon

Pasi Rikkonen MTT Taloustutkimuksen johtoon

Julkaistu: 26.09.2008 klo 13:33
Julkaisija:

KTT Pasi Rikkonen on nimitetty MTT Taloustutkimuksen uudeksi johtajaksi. Hän astuu kaksivuotiseen virkaansa 1.10.2008.

Pasi Rikkonen aloitti tutkijan työnsä MTT:n taloustutkimusyksikössä vuonna 2001 ja väitteli tohtoriksi liiketaloustieteestä Turun kauppakorkeakoulusta vuonna 2005. Hän on toiminut yritystalouden tutkimuspäällikkönä vuodesta 2007 lähtien. Rikkosen asiantuntemusaloja ovat erityisesti maa- ja elintarviketalouden ennakointitutkimus, maatalouspoliittisen toimintaympäristön ennakointi, tulevaisuudentutkimus sekä ympäristöekonomia.

Rikkosen mielestä MTT:n taloustutkimusyksikön vaikuttavuus maa- ja elintarviketalouden kilpailukyvyn kehittämisessä ja yhteiskunnallisissa kysymyksissä on vahvaa.
- Tämän päivän muutokset maa- ja elintarviketaloudessa edellyttävät ajan haasteisiin ennakoivasti pureutuvaa tutkimusta, ja sitä osaamista meiltä löytyy, kertoo Rikkonen.

Virassaan Rikkonen johtaa ja kehittää tutkimusyksikön toimintaa, huolehtii sen toimintaedellytyksistä sekä vastaa toiminnan vaikuttavuudesta, taloudesta ja tuloksellisuudesta. Hän myös vastaa yksikön henkilöstön kehittämisestä ja työoloista, yksikön sidosryhmäsuhteista, asiakashankinnasta ja MTT:n osaamisen markkinoinnista.

Johtokunnan puheenjohtaja Esko Lindstedt, puh. 0400 501 686, esko.lindstedt@mtt.fi
Ylijohtaja Erkki Kemppainen, puh. 040 556 2477, erkki.kemppainen@mtt.fi
Pasi Rikkonen, puh. 040 703 7777, pasi.rikkonen@mtt.fi

MTT (Maa- ja elintarviketalouden tutkimuskeskus) on johtava maatalous- ja elintarviketutkimusta sekä maatalouden ympäristöntutkimusta tekevä laitos. Tutkimusalojamme ovat bioteknologia- ja elintarviketutkimus, kasvintuotanto, kotieläintuotanto, talous, teknologia ja ympäristö. Tuotamme ja välitämme tieteellistä tutkimustietoa sekä kehitämme ja siirrämme teknologiaa koko maatalous- ja elintarvikesektorille. Lisätietoja www.mtt.fi