Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Päästä puhdas ilma sisään - Nyt on aika vaihtaa ikkuna suo datin

Sinituote Oy

Päästä puhdas ilma sisään - Nyt on aika vaihtaa ikkuna suo datin

Julkaistu: 09.05.2016 klo 12:06
Julkaisija: Sinituote Oy

Ikkunanpesu kuuluu kevätsiivoukseen. Samalla on hyvä kiinnittää huomiota sisäilmaan ja asentaa tuuletusikkunoihin suodattimet. Suodatin puhdistaa ilmasta siitepölyn ja hyönteisten lisäksi katupölyä.

Kevätsiivouksen yhteydessä on kätevää vaihtaa tuuletuikkunoiden suodattimet. Jos tuuletusikkunoissa ei ole suodatinta lainkaan, kannattaa sellainen lisätä. SINI Ikkunasuodatin on tarkoitettu hyönteisten, siitepölyn ja ulkoilmasta tulevien epäpuhtauksien suodattamiseen sisääntuloilmasta. Staattinen sähkö sitoo pölyhiukkaset kiinni polyesterikuituisen suodatinkankaan pintaan ja ilma virtaa suodattimen läpi.

Näillä vinkeillä asennus sujuu:

• Avaa ikkuna ja mittaa ikkuna-aukon koko. Leikkaa suodatinkankaasta noin 2 cm aukkoa suurempi kappale.
  • Kiinnitä teippi leikatun kappaleen reunoihin siten, että se yltää ikkunan karmeihin kaikilta reunoiltaan.
  • Puhdista ikkunan karmi liasta ja irtoroskista.
  • Karmi tulee olla kuiva ja puhdas, jotta teippikiinnitys pitää varmasti.
  • Karmin lämpötilan tulee olla vähintään + 10 astetta, tarvittaessa lämmittäminen onnistuu esimerkiksi hiustenkuivaajalla.
  • Poista teipistä suojanauha ja kiinnitä suodatin ikkuna-aukon reunoihin alhaalta ylöspäin.
  • Tarvittaessa suodatinkankaan jatkoliitos onnistuu myös teipillä.
  • Ikkunasuodattimen vaihtoväliksi suositellaan 1-3 kuukautta.

Kaupoissa ikkunasuodatin löytyy samasta hyllystä pölynimurin pölypussien kanssa. Katso ikkunasuodattimien myyntipaikat tästä. Kodinsuodattimet löydät myös SINI Netkaupasta!

Suomalainen perheyritys Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Sinituote panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen ja tuo jatkuvasti markkinoille uusia välineitä kodin siivouksen, järjestyksen ja toimivuuden ylläpitoon. Yrityksen tavoitteena on suomalaisten kotien sujuvampi arki. Ympäristöystävälliset SINI-tuotteet ovat kestäviä ja pestäviä, ja ne on kehitetty suomalaisille sisustusmateriaaleille ja suomalaisille kodeille. Valtaosa yrityksen markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.

Seuraa meitä
Facebookissa: https://www.facebook.com/Sinituote