Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OlutHuoneiden toukokuun hanaolut: Thornbridge Kipling 5,2 %

HOK-Elanto

OlutHuoneiden toukokuun hanaolut: Thornbridge Kipling 5,2 %

Julkaistu: 29.04.2013 klo 13:00
Julkaisija: HOK-Elanto

Uudesta Seelannista peräisin oleva Nelson Sauvin -humala on ollut viime aikoina oluenpanijoiden suosiossa.  HOK-Elannon OlutHuoneiden toukokuun hanaoluena tarjottava Thornbridge Kipling on maukkaana pintahiivaoluena hyvä esimerkki Nelson Sauvin -humalan taitavasta käyttämisestä oluenvalmistuksessa.

Thornbridge Kipling on 5,2-prosenttinen, kullankeltainen ja aavistuksen utuinen englantilainen pintahiivaolut. Sen aromit ovat trooppisen hedelmäisiä, etenkin kiivihedelmät ovat hyvin aistittavissa. Maussa on trooppisia hedelmiä sekä katkeruutta, ja jälkimaku on napakka ja suutuntumaltaan melko täyteläinen.

Kokonaisuus on tasapainoinen ja muistuttaa ominaisuuksiltaan enemmän tyypillisiä amerikkalaisia laatualeja kuin englantilaisia aleja. Oluttyyliltään Thornbridge Kipling edustaa melko hiljattain alan uudeksi termiksi vakiintunutta Pacific Pale Ale -tyyliä.

Thornbridgen panimo sijaitsee Bakewellissä, Englannissa, ja se on tunnettu tuotteidensa korkeasta laadusta. Panimo on kehittänyt tuotantoprosessinsa erinomaisiksi ja se käyttää parhaita raaka-aineita oluidensa valmistamiseen. Panimon oluita ei pastöroida eikä suodateta, joten aromit ja maut säilyvät oluissa mahdollisimman hyvin. OlutHuoneiden toukokuun hanaolut tarjoaa hyvän tilaisuuden tutustua niin Thornbridgen panimon laatuoluihin kuin Nelson Sauvin -humalan olueen tuomiin ominaisuuksiin.

Thornbridge Kipling on tarjolla HOK-Elannon OlutHuoneissa toukokuun ajan 0,4 litran tuopeissa asiakasomistajahintaan 7,20 €. Hinta ilman S-Etukorttia on 7,90 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi