Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OlutHuoneiden maaliskuun hanaolut: Olutmestarin Vehnä 5,8 %

HOK-Elanto

OlutHuoneiden maaliskuun hanaolut: Olutmestarin Vehnä 5,8 %

Julkaistu: 26.02.2014 klo 01:00
Julkaisija: HOK-Elanto

Olutmestarin Vehnä saa maailmanensi-iltansa OlutHuoneiden hanoissa maaliskuussa. Olut on vaalea, saksalaistyylinen ja hedelmäisen raikas vehnäolut rapsakalla humaloinnilla.

Suomen Olutmestariksi valittu tamperelainen Juha Sorsa suunnitteli laadukkaan Olutmestarin Vehnä -oluen yhdessä Sinebrychoffin kanssa. Se on saatavilla maaliskuun kuluessa ainoastaan HOK-Elannon OlutHuoneissa kautta pääkaupunkiseudun.

Olutmestarin Vehnä on vaalea, saksalaistyylinen vehnäolut, jossa hedelmäinen aromi yhdistyy kesäiseen raikkauteen. Olut on kuiva, maukas ja helposti juotava. Maltaina on käytetty pilsner- ja vehnämaltaita. Aromihumalointi on tehty Saazer-lajikkeella, jonka lisäksi olut on perinteisistä vehnäoluista poiketen myös kuivahumaloitu. Kuivahumalointiin on käytetty uudehkoa saksalaista Smaragd-lajiketta, joka antaa olueen katkeruuden lisäksi hedelmäisiä ja kukkaisia aromeja.

Alkoholi         5,8 til-%
Kantavierre   13,1 % Plato
Väri               9 EBC
Katkerot        26 EBU

Olutmestarin Vehnä on tarjolla HOK-Elannon OlutHuoneissa maaliskuun ajan 0,5 litran tuopeissa asiakasomistajahintaan 7,40 €. Hinta ilman S-Etukorttia on 7,90 €.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K. (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi, Kaari).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi