Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OlutHuoneiden elokuun olut

Julkaisija: HOK-Elanto

OlutHuoneiden elokuun olut:
GRIMBERGEN DOUBLE 6,5 %

OlutHuoneet tuo elokuussa hanoihinsa kuukauden oluena belgialaisen, punertavan luostarioluen.

Grimbergen Double, tai flaamilaisittain Grimbergen Dubbel, edustaa belgialaista punertavaa luostarioluttyyliä. Dubbel-oluet ovat saaneet alkunsa Westmallen Trappistiluostarista 1800-luvun puolivälissä ja ne ovat tyypillisesti 6–8 prosenttisia, punertavanruskeita, rusinaisen maltaisia ja aavistuksen mausteisia aleja. Olutta pantiin lähes viidensadan vuoden ajan Brysselin pohjoispuolella sijaitsevassa Grimbergenin luostarissa, mutta nykyisin luostarin oluet valmistetaan Alken-Maesin panimossa Mechelenissä, Belgiassa.

Väriltään Grimbergen Double on kirkkaan rubiininpunertava ja sen tuoksussa voi aistia paahtunutta karamellia ja tummia hedelmiä. Keskitäyteläistä makua hallitsee toffeinen maltaisuus ja jälkimaussa mukaan tulevat Dubbeleille tyypilliset rusinaiset ja mausteiset aromit.

Olut on saatavilla elokuun ajan vain HOK-Elannon OlutHuoneista hintaan 7,00 €/0,4 litraa ja S-Etukortilla hintaan 6,40 €/0,4 l.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K. (Annankatu, Kurvi, Leppävaara, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: oluthuone.com

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen
ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli puoli miljoonaa asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on 1,7 mrd. euroa, ja yritys työllistää 6000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi