Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OlutHuoneiden elokuun hanaolut: STALLHAGEN BLUEBERRY ALE - raikas ale Ahvenanmaalta

HOK-Elanto

Julkaistu: 29.07.2013 klo 14:00
Julkaisija: HOK-Elanto

STALLHAGEN BLUEBERRY ALE 4,6%

- punertava, mustikkaisen raikas ale Ahvenanmaalta

OlutHuoneiden elokuun kuukauden hanaolut tulee Ahvenanmaalta, Ålands Bryggeri Stallhagenista. Panimo tunnetaan kunnianhimoisesta käsityöläisasenteesta, ja sen Stallhagen-oluet ovat tunnettuja korkeasta laadustaan ja puhtaan pehmeästä aromistaan.

Nyt pääkaupunkiseudulle rantautuva Stallhagen Blueberry Ale on saanut inspiraationsa belgialaisista marjalambiceista, mutta valmistusmenetelmä muistuttaa pikemminkin amerikkalaisten alejen valmistusta. Rento olut on raaka-aineiltaan kuitenkin kotoisan eurooppalainen belgialaisine maltaineen ja pohjoismaisine mustikoineen.

Oranssinpunertavan alen mustikkaisen hedelmäistä makua raikastaa ja kuivattaa hienostunut mustaherukanlehden aromi, joka on saatu aikaan amerikkalaisilla Galena- ja Willamette-humalalajikkeilla.

Stallhagen Blueberry Ale on maisteltavissa HOK-Elannon OlutHuoneissa elokuun ajan asiakasomistajahintaan 7,20 euroa / 0,5 litraa. Hinta muille kuin asiakasomistajille on 7,90 euroa.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: www.oluthuone.fi

Lisätietoja medialle:

Taisto Hännikäinen

ryhmäpäällikkö
OlutHuoneet
HOK-Elanto
sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen 560 000 asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on lähes 1,8 mrd. euroa, ja yritys työllistää yli 6 000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi