Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Olivadon ruoanlaittoöljyillä uutta makua kesän grilliruokiin

Olivadon ruoanlaittoöljyillä uutta makua kesän grilliruokiin

Julkaistu: 22.06.2016 klo 10:11
Julkaisija: Olivado

Laadukkaista ruoanlaittoöljyistä tunnetun Olivadon avokadoöljyt soveltuvat erinomaisesti grillaukseen ja kesäiseen ruoanlaittoon. Ne ovat laadukkaita extra-neitsytöljyjä, jotka antavat ruokaan hienostunutta makua. Öljyt kestävät hyvin myös korkeita lämpötiloja. Öljyissä yhdistyvät monikäyttöisyys sekä ravitsemukselliset hyödyt. Öljyt on pullotettu tummiin lasipulloihin, jolloin ne eivät pilaannu valon ja hapen vaikutuksesta.

Olivado Extra Virgin Avocado Oil on kylmäpuristettu öljy tuoreiden uusiseelantilaisten avokadojen hedelmälihasta. Ainutlaatuisen puristusmenetelmän vuoksi öljy sisältää samoja terveydelle hyödyllisiä, rasvaliukoisia ainesosia kuin tuoreet avokadotkin. Ruoanlaittoöljyn pehmeä ja mieto maku tulee Hass-lajikkeen avokadoista. Öljy kestää kuumentamisen aina 255 celsiusasteeseen saakka. Avokadoöljy soveltuu käytettäväksi salaattien, vihannesten sekä kalan ja äyriäisten kanssa.
Olivado Extra Virgin Avocado Oil, 250 ml, hinta noin 7 €

Olivado Extra Virgin Avocado Lemon Zest on valmistettu kylmäpuristetuista kypsien avokadojen hedelmälihasta ja tuoreiden sitruunoiden kuoresta saatavasta öljystä. Hienostuneen makuinen ruoanlaittoöljy soveltuu sellaisenaan salaatinkastikkeeksi. Korkeita lämpötiloja kestävä öljy on ihanteellinen kala- ja äyriäisruokien kypsentämiseen.
Olivado Extra Virgin Avocado Lemon Zest, 250 ml, hinta noin 7 €

Olivadon Extra Virgin Avocado Oil Organic Fair Trade on monikäyttöinen luomuavokadoöljy, joka on kylmäpuristettu kenialaisten Fuerte-avokadojen hedelmälihasta. Öljy soveltuu paistamiseen korkeissa lämpötiloissa aina +255 celsiusasteeseen saakka. Pehmeän täyteläisen makunsa ansiosta öljy sopii käytettäväksi esimerkiksi salaattien, vihannesten sekä kalan ja äyriäisten seuralaisena.
Olivado Extra Virgin Avocado Oil Organic Fair Trade, 250 ml, hinta noin 7 €

Kesäkeittiön herkut saavat hienostunutta makua avokadoöljystä

Grillattua parsaa

• 750 g tuoretta kuorittua parsaa
  • 4 rkl Olivado Extra Virgin Avocado Oil
  • suolaa ja tuoretta mustapippuria myllystä
  • Olivado Avocado Lemon Zest

Lämmitä grilli tai grillipannu kuumaksi. Sivele parsat öljyllä ja sirottele päälle suolaa ja pippuria. Aseta varret kuumaan grilliin ja kypsennä jatkuvasti käännellen. Varo polttamasta parsoja (kylmäpuristetun avokadoöljyn voi kuumentaa jopa 255 asteeseen ilman öljyn palamista). Parsat ovat valmiita noin 7–8 minuutissa, kun niiden rakenne on pehmeä ja ne ovat saaneet pintaansa raidat grillistä. Pirskottele päälle Olivado Avocado Lemon Zestiä saadaksesi hienostuneen sitruunaisen maun.

Höyrytettyä ahventa ja salsa verdeä (neljälle)

• 4 höyrytettyä tai grillattua kookasta ahvenfileetä
  • 1,2 dl Olivado Extra Virgin Avocado Oil tai Olivado Avocado Lemon Zest
  • 1 ruukku lehtipersiljaa
  • ½ ruukkua korianteria
  • 1 rkl kapriksia
  • 2 valkosipulin kynttä
  • 3 rkl sitruunamehua
  • 750 g uusia perunoita

Höyrytä tai grillaa ahvenfileet ja keitä perunat. Laita persilja, korianteri, kaprikset, valkosipulin kynnet ja sitruunamehu monitoimikoneeseen tai tehosekoittimeen ja sekoita noin minuutin ajan. Lisää avokadoöljyä kunnes salsa muodostaa tasaisen, paksun koostumuksen. Tarjoile salsa ahvenfileiden päällä uusien perunoiden kanssa. Pirskottele päälle vielä avokadoöljyä.

Munakoiso- ja paprikaherkku

• 1 iso munakoiso
  • 2 vihreää paprikaa
  • 2 punaista paprikaa
  • 2 keltaista paprikaa
  • 6 rkl Olivado Extra Virgin Avocado Oil
  • Suolaa
  • Mustapippuria
  • Basilikaa

Viipaloi munakoiso kiekoiksi, suolaa ne ja anna seisoa 30 minuuttia. Huuhtele kiekot. Poista paprikoista siemenkodat ja leikkaa suikaleiksi. Aseta munakoisokiekot ja paprikasuikaleet matalaan paistinpannuun, pirskottele päälle avokadoöljyä ja mustapippuria oman maun mukaan. Kuumenna uunissa tai grillissä 200 asteessa noin 20 minuuttia. Tarjoile kuumana lisukkeena. Voit myös tarjoilla vihannekset kylminä ja sekoittaa mukaan maustamatonta kreikkalaista jogurttia ja basilikaa.

Jälleenmyynti
Päivittäistavarakaupat

Olivado Limited, www.olivado.com
Toimitusjohtaja Gary Hannam, gsm +41 41 852 2052, gh@tanlay.com

Rianno Communications Oy
karri.harju@rianno.fi / tiedotus ja kuvamateriaali

Olivado Limited on vuonna 1999 perustettu, uusiseelantilainen yritys, joka valmistaa korkealaatuisia öljyjä elintarvikekäyttöön. Olivado on kehittänyt maailman ensimmäisen extra-neitsyt-avokadoöljyn. Olivado on maailman johtava avokadoöljybrändi, jonka ruokaöljyjä myydään 30 maassa. Olivadon tuotteet ovat voittaneet Uudessa-Seelannissa lukuisia palkintoja erilaisissa elintarvikealan kilpailuissa.