Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » OBH Nordican Food Sealer -tyhjiöpakkaustuotteet tehostavat marinointia ja pidentävät ruuan säilyvyyttä – uutuutena Marinating Box

OBH Nordica

Julkaistu: 31.03.2015 klo 09:50
Julkaisija: OBH Nordica

Tyhjiöpakkaaminen on kotikokille oiva apu sekä ruuan säilytyksessä että ruuanlaitossa. Tyhjiöpakkauksessa ruoka säilyy jopa viisi kertaa pidempään, ja marinointiaika lyhenee.

Happi on elintarvikkeiden laadun, maun, koostumuksen ja ravintoarvojen pahin heikentäjä. Tyhjiöpakkaaminen pidentää elintarvikkeiden säilyvyyttä – ja näin myös ruokahävikki vähenee.

Tyhjiöpainetta voidaan hyödyntää myös marinoinnissa. Hapeton tila avaa raaka-aineiden, esimerkiksi lihan ja kalan huokoset, jolloin marinadi imeytyy elintarvikkeeseen nopeasti.

OBH Nordica Food Sealer -tuotesarjaan kuuluu neljä helppokäyttöistä tyhjiöpakkauslaitetta, joiden avulla voidaan säilöä ja marinoida elintarvikkeita niin jääkaapissa kuin pakastimessakin.

OBH Nordica Food Sealer -sarjaankuuluva uutuus, Marinating Box – tyhjiöpakkauspurkki, on suunniteltu erityisesti marinoitaville elintarvikkeille, mutta soveltuu myös kuivien aineiden, nesteiden ja herkästi rikkoutuvien ruokien säilytykseen. Purkin koko on 2,4 litraa.

Tuotteet laitetaan purkkiin, kansi suljetaan huolellisesti ja ilma imetään pois tyhjiöpakkauslaitteella. Purkkiin muodostuvan tyhjiöpaineen ansiosta esimerkiksi liha marinoituu kypsentämisvalmiiksi jo parissakymmenessä minuutissa. Säilöttäessä purkin kannessa oleva päivämääräasetus helpottaa muistamaan säilöntäpäivän.

Pakkaamisessa käytettävät ilmatiiviit pussit ovat uudelleenkäytettäviä, konepesun, mikroaaltouunin ja kuuman veden kestäviä.

Suositushinnat: OBH Nordica Food Sealer Marinating Box 29,90 euroa. Tyhjiöpakkauslaitteet alk. 104,90 euroa.

OBH Nordica Food Sealer -sarjan tuotteet ovat saatavilla 1.4.2015 alkaen hyvin varustelluista hypermarketeista, tavarataloista ja kodinkoneliikkeistä kautta maan. Tuotteita voi ostaa myös OBH Nordican verkkokaupasta osoitteesta: www.obhnordica.fi.

Kauppaesittelyt yhteistyössä Atrian kanssa

OBH Nordican Food Sealer -tyhjiöpakkauslaitetta esittelevä demokiertue kiertää yhteensä 65 myymälää ympäri Suomen 28.3.–23.5.2015. Osa kiertueesta toteutetaan yhteistyössä Atrian kanssa. Kiertueella esitellään tyhjiöpakkaamisen etuja marinoinnissa sekä ruuan laadun ja maun parantamisessa ja ruokahävikin pienentämisessä. Tarkempi kiertueaikataulu löytyy osoitteesta https://www.obhnordica.fi/inspiroidu/food-sealer/food-sealer

Lisätietoja ja kuvauslainat:
Mari Kilpiö
puh: (09) 894 6150, myynti@obhnordica.fi

OBH Nordica on innovatiivinen pohjoismainen pienkoneita maahantuova yritys, jonka toiminta on lähtöisin Tanskasta ja Ruotsista. OBH Nordica on toiminut nykyisessä muodossaan vuodesta 2002, jolloin ruotsalainen Nordica ja tanskalainen OBH fuusioituivat. Nykyisin yrityksellä on maaorganisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. OBH Nordica -konsernin yhteinen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 81 miljoonaa euroa, ja yritys työllistää noin 150 henkilöä. OBH Nordican pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.