Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Murphy's Irish Stout ja Buckler-olut Hartwallin valikoimiin 1.1.2009

Murphy's Irish Stout ja Buckler-olut Hartwallin valikoimiin 1.1.2009

Julkaistu: 23.12.2008 klo 11:28
Julkaisija: Oy Hartwall Ab

Hartwall ja Servaali ovat tänään 23.12.2008 sopineet, että Servaalin Suomessa myymät Murphy's Irish Stout ja Buckler –oluet siirtyvät Hartwallin tuotevalikoimaan ja jakeluun kaikissa myyntikanavissa 1.1.2009 alkaen.

Hartwall ja Servaali ovat tänään 23.12.2008 sopineet, että Servaalin Suomessa myymät Murphy's Irish Stout ja Buckler -oluet siirtyvät Hartwallin tuotevalikoimaan ja jakeluun kaikissa myyntikanavissa 1.1.2009 alkaen.

Murphy's ja Buckler ovat Heineken-konsernin tuotteita, joten ne siirtyvät Hartwallille osana Hartwallin integroitumista Heinekeniin.

Murphy's on aito irlantilainen stout, jota on valmistettu jo vuodesta 1854. Nykyään se on maailman toiseksi myydyin stout-tyyppinen olut. Maultaan Murphy's on paahteinen, ja koostumukseltaan silkkisen pehmeä ja kahvimainen. Väriltään se on mustaa, ja lasiin kaadettaessa oluen pinnalle jää kaunis ja kestävä vaahto. Oluen alkoholipitoisuus on 4,0 til-% ja sitä myydään 0,5 litran tölkeissä 24 tölkin myyntiyksiköissä.

Buckler on alkoholiton olut, jota myydään ympäri maailman. Se on Heineken-konsernin tunnettu ja arvostettu alkoholiton olut, ja se valmistetaan Hollannissa. Buckler on runsasvaahtoinen, kevyesti humaloitu ja kauniin kellertävän värinen aito lager. Alkoholia siinä on 0,5 til-%, jonka verran alkoholia saa olla alkoholittomaksi luokitellussa oluessa. Olutta myydään 0,33 litran tölkeissä.

Oy Hartwall Ab, tuotepäällikkö Pekko Koski, pekko.koski@hartwall.fi, puh. 020 717 2695 tai viestintäpäällikkö Tuija Kleimola, tuija.kleimola@hartwall.fi, puh. 020 717