Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Mitä runsaasti sokeria ja valkoista jauhoa sisältävä ruokavalio tekee kasvavan lapsen keholle? Ann Fernholmin kirja ilmestyy viikolla 13

Minerva Kustannus Oy

Julkaistu: 11.03.2015 klo 09:51
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Ann Fernholm: Sokerimyrkytys  - Totuus sokerin vaikutuksesta kasvuun ja terveyteen

Ann Fernholmin mukaan olemme paljon tarkempia lemmikkieläintemme oikeasta ravitsemuksesta kuin siitä, mitä lapsemme nykyisin syövät.

Fernholm osoittaa, mitä runsaasti sokeria ja valkoista jauhoa sisältävä ruokavalio tekee kasvavan lapsen keholle. Ravinnon vaikutukset ulottuvat kaikkialle: maksaan, aivoihin, suolistoon, jalkoihin…

Epäterveen suuret määrät hiilihydraatteja ovat syynä siihen, että lapset ja nuoret ovat yhä lihavampia ja sairaampia. Fernholmin mukaan nykyään yleiset sairaudet, kuten astma, allergiat, keliakia, ykköstyypin diabetes, masennus, ylipaino, autismi, ADHD, akne ja liian varhainen puberteetti, ovat suoraa seurausta vääristä ruokatottumuksista.

Tämä teos on omiaan avaamaan silmämme sille tosiasialle, että makea roskaruoka ja riittämätön liikunta vaarantavat lastemme terveen kasvun ja kehityksen.

Ann Fernholm: Sokerimyrkytys - Totuus sokerin vaikutuksesta kasvuun ja terveyteen

ISBN /EAN  978-952-312-126-3
Luokka  59.34
Suomennos Juho Nurmi
sidottu
350 s
Ilmestyy  viikolla 13/2013

Ann Fernholm on ruotsalainen biokemian tohtori, freelance -journalisti ja tv-toimittaja. Hän on aiemmin työskennellyt mm. Dagens Nyheterin tiedetoimituksessa ja tv-kanava UR:n tiedeohjelmasarjan juontajana. Hän on kysytty luennoitsija, jonka erikoisaloja ovat lääketiede ja luonnontieteet. Vuonna 2012 hänet valittiin Ruotsissa vuoden tiedetoimittajaksi. Fernholmilta on aiemmin ilmestynyt teos Totuus hiilihydraateista (2013, Minerva).

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi