Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » MIKSI LÄÄKE ON ENSISIJAINEN VAIHTOEHTO? Kasviestrogeeneistä helpotusta vaihdevuosioireisiin

Mezina Oy

Julkaistu: 16.07.2015 klo 08:30
Julkaisija: Mezina Oy

Olemme tottuneet länsimaiseen tapaan turruttaa kehon oireilut pois lääkkeillä. Niin myös vaihdevuosien eli menopaussin yleisimpiin oireisiin - hikoiluun ja kuumiin aaltoihin, herkistyneeseen yöunen laatuun sekä mielialanvaihteluihin - tarjotaan oitis synteettisiä hormonivalmisteita, estrogeeniä ja mielialalääkkeitä. Tutkimustietoa hormonikorvaushoidon vaikutuksista on kuitenkin niukasti saatavilla. Lähes puolet vaihdevuosissa olevista suomalaisnaisista ei halua hormonikorvaushoitoa, vaan yrittää pärjätä ilman.

Olemme vieraantumassa ennakoivasta itsehoidosta ja kehon kuuntelusta. Unohdamme helposti että kannamme elämäntapavalinnoillamme itse vastuun omasta voinnistamme myös vaihdevuosina. Terveellisten elintapojen ja itsehoidon merkitystä ei oteta riittävän vakavasti", kertoo Mezina Oy:n luontaistuoteneuvoja Sanna Maronen.

" Kuitenkin helppoja kotikonsteja näiden yleisimpien vaihdevuosioireiden hillitsemiseksi on vaikka kuinka paljon. Toki pitää nähdä hiukan vaivaa löytääkseen juuri itselleen parhaiten toimivat keinot ja tuotteet”, Maronen muistuttaa

Vaihdevuodet eivät ole sairaus, vaan luonnollinen elämänvaihe johon liittyy elimistön biologinen muutosprosessi. Jokaisen vaihdevuosi-ikäisen tulisi tarkastella aluksi elämäntapojaan ja kokeilla luontaisia keinoja ennen lääkkeisiin turvautumista. Ravinnolla on suuri merkitys hyvinvointiin ja ravintolisät ovat elintarvikkeiden ainesosien tiivistelmiä.

Moni tarvitsee helpotusta lieviin tai keskivaikeisiin oireisiinsa. Turvallinen itsehoitovaihtoehto hormonikorvaushoidolle voi löytyä kasviestrogeenejä sisältävästä ravintolisästä. Itsehoitotuotteen valinta tehdään usein tuttavapiirin hyvien kokemusten ja suositusten perusteella.

Kasviestrogeenit ovat kasvikunnassa esiintyviä naishormonien eli estrogeenien kaltaisia yhdisteitä, huomattavasti heikompia kuin synteettiset. Tästä huolimatta ne voivat pitää yllä naisen hormonitasapainoa. Kasviestrogeenit eivät nosta hormonitasoja liian korkeiksi ja ne hajoavat elimistössä luonnollisesti.

Kasviestrogeenien isoflavonoidien ja lignaanien merkitystä vaihdevuosioireiden helpottajana on tutkittu jo pitkään. EU:n tiukan seulan läpi käyneet kasviestrogeenit eivät ole saaneet EFSA:lta terveysväitteitä, vaikka niin moni tuntee saavansa niistä apua.

Chello Forte on korkealaatuinen kasviestrogeenivalmiste

Chello Forte on jo viidettä vuotta Suomen myydyin vaihdevuosien itsehoitotuote. Se on kasviestrogeeniä sisältävä ravintolisä, joka on kehitetty tasapainottamaan elimistön vaihdevuosioireilua. Sarjaan kuuluu kolme erilaista vaihtoehtoa.

Chello Forte on myynnissä yli 800 apteekissa, terveys- ja luontaistuotekaupassa, luontaistuoteosastoilla sekä terveystuotteiden suomalaisissa verkkokaupoissa.

Lisätiedot ja tuotenäytteet:

Mezina Oy, toimitusjohtaja Lissu Suursalmi,

ls@mezina.comfinland@mezina.comwww.mezina.fi

Mezina A/S on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo yli 30 vuotta Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Luontaistuotteiden Tukkukaupan liiton jäsenyritys. Mezina Oy:n tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuotekaupat ja -osastot, terveystuotekaupat sekä vastuulliset terveystuotteiden verkkokaupat.

Tykkää Facebookissa ja seuraa tuoteuutisiamme: Mezina Finland

www.mezina.fi