Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Meiran uutuuksissa maistuvat luonnon aidot maut

Meira

Meiran uutuuksissa maistuvat luonnon aidot maut

Julkaistu: 18.03.2014 klo 09:00
Julkaisija: Meira

Meira uudisti ketsuppinsa, sinappinsa ja salaattikastikkeensa sekä poisti niistä turhat ainesosat. Jäljelle jäi puhdas maku luonnon aidoista raaka-aineista.

Meira ketsuppi (950 g ja 500 g) on valmistettu runsaasta määrästä tomaatteja. Uuden reseptin myötä tuote on nyt entistäkin täyteläisempi ja tuhdimpi. Meira ketsuppi ei sisällä lainkaan lisä- tai säilöntäaineita, keinotekoisia makeutusaineita tai sakeuttamisaineita. Tuote on myös gluteeniton ja laktoositon. Meira ketsuppi on merkitty suomalaisella Avainlippu-tunnuksella.

Meira ketsuppi 900 g vähemmän sokeria ja suolaa on nimensä mukaisesti energiamäärältään kevyempi uutuusketsuppi. Mausta tinkimättä tuote on kuitenkin täyteläinen ja runsaan tomaattinen. Meira ketsuppi 900 g vähemmän suolaa ja sokeria ei Meira ketsupin tavoin sisällä lainkaan lisä- tai säilöntäaineita, keinotekoisia makeutusaineita, lisättyjä aromeja tai sakeuttamisaineita. Tuote on myös gluteeniton ja laktoositon sekä merkitty suomalaisella Avainlippu-tunnuksella.

Meira Perinteinen sinappi (950 g ja 500 g) valmistetaan tuoreista ja laadukkaista sinapinsiemenistä, jotka jauhetaan Suomessa perinteisellä kivimyllyllä. Uudistetun reseptin myötä sinapin maku on nyt entistä maukkaampi.

Makeamman sinapin ystäville Meira tarjoaa uuden Meira Makea sinapin (480 g). Meira Sinapit eivät sisällä lainkaan keinotekoisia aromeja tai sakeuttamisaineita. Tuotteet on merkitty suomalaisella Avainlippu-tunnuksella sekä Suomen Sydänliiton Sydänmerkillä.

Salaatin seuralaiseksi Meira tarjoaa uutuutena Meira salaattikastikkeet (290 g), joiden täyteläinen maku on peräisin aidoista mausteista, yrteistä ja sinapista. Makuvaihtoehdot ovat Meira Yrttinen salaattikastike, Meira Talon salaattikastike ja Meira Sinappinen salaattikastike. Kaikkien Meira salaattikastikkeiden valmistuksessa on käytetty rypsiöljyä, joka on hyvä omega-3- ja -6-rasvahappojen lähde. Tuotteet eivät sisällä lainkaan keinotekoisia aromeja tai väriaineita. Meira salaattikastikkeet on merkitty suomalaisella Avainlippu-tunnuksella, ja lisäksi ne ovat saaneet Suomen Sydänliiton Sydänmerkin.

Meiran uutuustuotteet ovat saatavilla kaupoista huhtikuusta alkaen.

Meira Oy / Marleena Bask
Marleena.bask@meira.fi tai 020 744 3591

Kuvat: Meiran kuvapankki: www.meira.fi /kuvapankki

Meira Oy on osa maailmanlaajuista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Tänä vuonna 100 vuotta täyttävän Meiran tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Kulta Katriina, Saludo, Cafe Hieno sekä Meiran mausteet, sinapit ja ketsupit. Kaikki Meiran kahvit ja mausteet kehitetään, valmistetaan ja pakataan Suomessa lukuun ottamatta aitoja italialaisia Segafredo espresso -kahveja. Liikevaihto vuonna 2013 oli 73 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 165. Suomen toimintojen lisäksi Meiralla on tytäryhtiöt Virossa ja Tanskassa sekä myyntiä Pietarin alueelle. www.meira.fi