Meiran paahtimolla Helsingin Vallilassa syttyi eilen aamupäivällä n. klo 10.30 tulipalo. Tulipalo sai alkunsa paahtoprosessissa sattuneesta häiriöstä ja sytytti ullakkorakenteet palamaan. Sammutustyöt ovat olleet haastavia ullakkorakenteiden ja kylmän ilman takia, ja ovat edelleen käynnissä. Helsingin Kaupungin Pelastuslaitos vastaa sammutustöistä ja niiden etenemisen tiedottamisesta.

Tulipalon aiheuttamia vahinkoja Vallilan paahtimolle päästään kartoittamaan laajemmin sammutus- ja kuivaustöiden päätyttyä. Tässä vaiheessa näyttää kuitenkin siltä, että maustetehtaan puolella vauriot ovat vähäisiä ja tuotantoon voitaisiin mahdollisesti palata vielä tällä viikolla.

Paahtimon osalta tämän hetken arvio on, että yksi kolmesta paahtokoneesta on kärsinyt vaurioita ja osa ullakon läheisyydessä olevista laitteistoista vaatii korjauksia. Myös sähkölaitteistoja on vaurioitunut. Paahtimon osalta tuotannon aloitusajankohta on toistaiseksi avoin. Tilanne täsmentyy vauriokartoituksen edetessä.

Toimitukset sekä kahvin että mausteiden osalta jatkunevat kuitenkin vielä ennen joulua. Joulun osalta kahvi- maustetuotteet ovat suurimmalta osin jo toimitettu, joten suomalaisten joulupöytiin palolla ei ole vaikutusta.

Meiran toimitusjohtaja Raimo Sinisalo kiittelee meiralaisia ripeistä toimista onnettomuustilanteessa.

– Kiitämme meiralaisia ripeästä poistumisesta palohälytyksen alkaessa sekä Helsingin kaupungin pelastuslaitosta sekä avustaneita yksiköitä sammutustöistä. Henkilökuntamme on turvassa, ja se on tärkeintä. Aloitamme paahtimomme vauriokartoitukset ja korjaustyöt heti, kun sammutustyöt on saatu päätökseen, Sinisalo kertoo.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Raimo Sinisalo