Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » McDonald s Suomen Joulukalenteri rikkoo jälleen ennätyksiä

DDB Helsinki Oy

McDonald s Suomen Joulukalenteri rikkoo jälleen ennätyksiä

Julkaistu: 29.12.2014 klo 09:21
Julkaisija: DDB Helsinki Oy

DDB Helsingin McDonald’s Suomelle suunnittelema ja toteuttama mobiilijoulukalenteri on rikkonut jälleen ennätyksiä. Joulukalenterissa avattiin lähes 3 miljoonaa luukkua. Suuren suosion ansiosta McDonald’s Suomi -mobiiliapplikaatio ylsi sekä Applen App Storen että Google Playn ladatuimmaksi sovellukseksi yhteensä yli 100 000 uudella sovelluslatauksella.

”Kampanjan ideana oli lapsuudesta tuttu joulukalenteri, joka valjastettiin moderniin muotoon kasvattamaan asiakasvirtaa McDonald´s -ravintoloissa joulukuussa. Joulukalenteri tarjosi iloa ja herkkua joka päivä suomalaisille aina aattoon asti. Tämä on jatkoa viimevuotiselle joulukalenterille, jonka myös Ruotsin McDonald’s  lanseerasi tänä vuonna. Tavoitteemme on jatkossakin olla mobiilimarkkinoinnin edelläkävijä Suomessa”, kertoo McDonald’s Oy:n markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad.

McDonald’s Joulukalenteri on palkittu markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie-kilpailussa, jota Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL järjestää Suomessa.

”McDonald’s tavoittaa kohderyhmiään aivan uusilla keinoilla, joissa henkilökohtaiset päätelaitteet ovat keskiössä. Kyse on merkityksellisestä markkinoinnista, jota McDonald’sin asiakkaat tuntuvat arvostavan. Yli puoli miljoonaa suomalaista on ladannut sovelluksen puhelimeensa”, toteaa DDB Helsingin varatoimitusjohtaja Jarno Lindblom.

”Uskomme, että tulevaisuudessa yhä useampi mainostaja tulee panostamaan henkilökohtaisen suhteen luomiseen brändin ja ihmisten välille. Luovuuden ja teknologian yhdistelmällä saadaan tehtyä vaikuttavaa markkinointia” Lindblom jatkaa.

Jarno Lindblom, varatoimitusjohtaja

DDB Helsinki

s-posti: jarno.lindblom@ddb.fi

Christoffer Rönnblad, markkinointijohtaja

McDonald’s Oy

s-posti: christoffer.ronnblad@fi.mcd.com

DDB Helsinki on täyden palvelun markkinointitoimisto, jonka busineksena on muutos.

Toimisto työllistää 36 markkinoinnin ammattilaista.

DDB Helsinki on osa Omnicom Groupin omistamaa DDB Worldwide Communications Groupia.

Toimitusjohtaja Rainer Lindqvist 0408311883, rainer.lindqvist@ddb.fi