Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Masterblend tulee Suomen leipomomarkkinoille

Masterblend tulee Suomen leipomomarkkinoille

Julkaistu: 11.08.2012 klo 10:00
Julkaisija: Viestintätoimisto Kumppania

Leivontaan liittyviä koneita ja tuotteita maahantuova Catec on lanseerannut Masterblend-tuotteen Suomen markkinoille. Masterblend on orgaaninen tuote, jota voidaan käyttää kermavaahdon ja voikreemin sijaan leivonnaisten täytteenä tai kuorrutuksena. Catec esitteli uutuuden Suomen Leipuriliiton kesäpäivillä Kokkolassa 10.–12. elokuuta.

Masterblend soveltuu leipomo- ja konditoria-alan yrityksille hyvien säilyvyysominaisuuksiensa ansiosta. Vaahdotettuna Masterblend säilyy huoneenlämmössä 14 vuorokautta. Vaahdon koostumus pysyy samana riippumatta siitä, onko tuote säilytetty huoneenlämmössä, kylmässä tai pakastettuna eikä lopputuote vaadi kylmäkuljetusta. Hyvä säilyvyys helpottaa leipomoita vähentämään jätteeksi meneviä tuotteita.

Valkoista Masterblendiä on helppo sekoittaa kermaan sekä sitä voidaan maustaa esimerkiksi sitruunalla tai alkoholilla. Tuote on laktoositon ja GMO-vapaa.

– Me emme varsinaisesti kilpaile voikreemin ja kerman kanssa. Masterblend antaa kuitenkin leipureille täysin uusia mahdollisuuksia. Säilyvyyden lisäksi sen vaahdotettavuus on parempi ja hinnaltaan se on leipomoille edullisempi, kertoo Catecin toimitusjohtaja Piia Orava.

Masterblendin Suomeen tulon mahdollistaa juuri Euroopassa käyttöön otettu uusi tuotantolaitos. Aikaisemmin tuotteen kuljetus Yhdysvalloista on ollut liian kallista.

Toimitusjohtaja Piia Orava
piia.orava@catec.fi

Catec on yritys, joka leivontatuotteiden ohella toimittaa koneita ja laitteita elintarviketeollisuuden käyttöön. Catecin asiakaskuntaan kuuluu sekä pieniä leipomoita että isompia teollisia tuotantolaitoksia. Catec on perustettu vuonna 2010 ja yrityksen toimipisteet sijaitsevat Pohjanmaalla ja Helsingissä.