Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Marttojen valtakunnallinen sienipäivä elokuun viimeisenä viikonloppuna

Marttaliitto ry

Marttojen valtakunnallinen sienipäivä elokuun viimeisenä viikonloppuna

Julkaistu: 23.08.2016 klo 12:52
Julkaisija: Marttaliitto ry

Marttojen sienipäivänä lauantaina 27.8. koulutetut sienineuvojamme tutustuttavat kansalaisia ruokasieniin, näköislajeihin ja myrkkysieniin. Tarjolla on vinkkejä sieniruokien valmistamiseen ja sienien säilöntään.

Tänä kesänä sienisato on ollut monin paikoin monipuolinen ja runsas. Herkkutatteja, kantarelleja, rouskuja ja haperoita on löytynyt jo pitkin kesää, samoin kehnäsieniä ja lampaankääpiä on löytynyt runsaasti. Tietysti on alueellisia eroja.

Syksyn sienisadon suhteen toiveet ovat korkealla. Vettä on varmasti tarpeeksi, toivottavasti lämpöä on sopivasti.

On sienisato millainen tahansa, martat viettävät eri puolilla Suomea jo perinteeksi muodostunutta valtakunnallista sienipäivää elokuun viimeisenä lauantaina. Sienineuvontatapahtumia ja -retkiä toteutetaan ympäri Suomen.

Marttojen sienipäivän tapahtumat löytyvät nettisivuiltamme.

Katso myös oman alueesi Marttapiirin tapahtumat piirin omilta verkkosivuilta. Täältä löydät Marttapiirit.

Marttojen sienipäivä on myös Suomen luonnon päiväSuomen luonnon päivän kotisivulta löytyy myös muita tapahtumia.

Ruoka- ja säilöntävinkkejä - kokeile!

Ruokavinkit

Säilöntävinkit

Sienien säilöntävinkit MartatTV:ssä

Marttaliitto ry