Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Kulta Katriina Luomu kruunaa Meiran 100-vuotisjuhlat

Meira

Kulta Katriina Luomu kruunaa Meiran 100-vuotisjuhlat

Julkaistu: 28.01.2014 klo 10:15
Julkaisija: Meira

Satavuotias Meira Oy tuo markkinoille luomuversion klassikkokahvistaan. Ensimmäisen myyntivuoden ajan Kulta Katriina Luomu pukeutuu historialliseen retrokuosiin.

Meiran Kulta Katriina Luomu -kahvi tuo kaupan perusvalikoimaan luonnonmukaisesti tuotetun vaihtoehdon. Maultaan rikkaan ja vahvan kahvin pavut ovat peräisin Keski-Amerikasta ja Itä-Afrikasta.

Kulta Katriina Luomu -kahvissa käytettävät pavut on tuotettu luonnonmukaisen viljelyn periaatteita kunnioittaen. Näin ollen esimerkiksi kahvipapujen viljelyssä käytetään ainoastaan sataprosenttisesti luonnonmukaisia lannoitteita.

– Kulta Katriina on lippulaivatuotteemme ja voimakkaasti kasvava kahvibrändi, joka on noussut viime vuonna Suomen toiseksi myydyimmäksi kahviksi. Nyt juhlavuoden kunniaksi tuomme tuoteperheeseen myös luomuversion. Suuren kahvitutkimuksemme* mukaan 14 prosenttia suomalaisista kahvinjuojista arvostaa kahvivalinnoissaan hyvän maun lisäksi eettisiä arvoja, ja Kulta Katriina Luomu -kahvilla haluamme tarjota kuluttajille laadukkaan, kilpailukykyisesti hinnoitellun luomuvaihtoehdon kahvihyllyyn, Meira Oy:n markkinointipäällikkö Marleena Bask sanoo.

Meiran satavuotisjuhlavuoden kunniaksi Kulta Katriina Luomu palaa Kulta Katriinan alkujuurille. Vuoden 2014 ajan tuote pakataan retropakkaukseen, jonka ilme on peräisin Kulta Katriina -kahvin alkuvuosilta.

Kulta Katriina Luomu on saatavilla kaupoista helmi–maaliskuussa 2014. Kahvin paahtoaste on 2.

Zeeland PR
Saara Lehtonen
saara.lehtonen@zeeland.fi tai puh: 044 523 5177

Kuvat:
Meiran kuvapankki: www.meira.fi /kuvapankki
tunnus: maustekahvi@meira.fi, salasana: Maustekahv1

*Lähde: Suuri Kahvitutkimus / Meira, 2013

Meira Oy on osa maailmanlaajuista Massimo Zanetti Beverage -konsernia. Meiran tärkeimpiä tuotemerkkejä ovat Kulta Katriina, Saludo, Cafe Hieno sekä Meiran mausteet, sinapit ja ketsupit. Kaikki Meiran kahvit ja mausteet kehitetään, valmistetaan ja pakataan Suomessa lukuun ottamatta aitoja italialaisia Segafredo espresso -kahveja. Liikevaihto vuonna 2012 oli 83 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 167. Suomen toimintojen lisäksi Meiralla on tytäryhtiöt Virossa ja Tanskassa sekä myyntiä Pietarin alueelle. www.meira.fi