Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » KOSSU - Koskenkorvan ja suomalaisen vodkan historia ilmestyy viikolla 40

Minerva Kustannus Oy

KOSSU - Koskenkorvan ja suomalaisen vodkan historia ilmestyy viikolla 40

Julkaistu: 17.09.2014 klo 07:00
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Jonna Pulkkinen: KOSSU - Koskenkorvan ja suomalaisen vodkan historia

Altian valmistama Koskenkorva tuli maamme markkinoille vuonna 1953. Alle kymmenessä vuodessa siitä tuli suomalaisten ykkösviina. Se syrjäytti jopa tuolloisen kestosuosikin, Jaloviinan. Kansanomaisesti Kossuksi nimitetty juoma on siitä pitäen säilyttänyt asemansa Suomen suosituimpana väkevänä alkoholijuomana.
Kossu – Koskenkorvan ja suomalaisen vodkan historia on perinpohjainen kirja kirkkaan alkoholin valmistuksesta maassamme. Se esittelee Altian tuotteiden lisäksi myös muita suomalaisia viinatehtaita ja viinoja, kuten tyrnäväläisen Shaman Spirits -tehtaan ja Lgnell & Piispasen Mosku-viinan.
Koskenkorvalla on vahva imago ja siihen liittyy paljon tapoja ja perinteitä, joista kirja ansiokkaasti kertoo. Kossuun liittyviä perinteitä vaalii mm. Kossun Kippaajat ry.

FM Jonna Pulkkinen on oululainen toimittaja ja vapaa kirjoittaja. Pulkkinen on opiskellut pääaineenaan historiaa. Hän on aiemmin julkaissut teoksen Jallu - Jaloviinan ja paloviinan historia (2013).

Lue lisää: KOSSU

ISBN/EAN 978-952-312-043-3
Luokka 68.27
Sidottu, nelivärikuvitus, 221 s.
Ilmestyy viikolla 40

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja kansikuvat:

Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi

Jorma Mahlanen | 044-5678072 | jorma.mahlanen@minervakustannus.fi

Minerva Kustannus Oy julkaisi ensimmäisen kirjansa vuonna 1991. Vuosien mittaan olemme kasvaneet valtakunnalliseksi yleiskustantajaksi. Painotamme kustannusohjelmassamme tietokirjallisuutta, mutta julkaisemme myös tasokasta kotimaista ja suomennettua kaunokirjallisuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki