Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbet ̶ maailman ensimmäinen siiderisorbetti

Oy Kopparberg Finland Ab

Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbet ̶ maailman ensimmäinen siiderisorbetti

Julkaistu: 01.09.2016 klo 08:15
Julkaisija: Oy Kopparberg Finland Ab

Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbet –tuoteperhe tarjoaa Kopparbergin kolme suosituinta omenasiiderimakua herkullisessa, lusikoitavassa muodossa  – Strawberry&Lime, Mixed Fruit sekä Elderflower&Lime.

Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbetin tarina sai alkunsa panimon sosiaalisessa mediassa julkaisemasta aprillipilasta, jossa oli kuva siiderimehujäästä. Kopparberg UK:n Senior Marketing Manager Jodie Alliss kertoo, että vitsistä tuli nopeasti Englannissa kansallinen ilmiö. ”Kuluttajien vaatimus Kopparberg-siiderin jäädytettävästä versiosta oli niin vahva, että olimme innoissamme kuin saimme lanseerata ensimmäiset Frozen Cider -maut kesällä 2015”, jatkaa Alliss.

Suomeen Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbetin varsinainen lanseeraus tapahtui kesän 2016 aikana. ”Viime vuonna teimme ennakkolanseerauksen ja saimme kuluttajilta innostuneen vastaanoton”, kertoo Kopparberg Finlandin myyntipäällikkö Martin Wetzer. ”Kun tuotesarjasta löytyvät nyt myydyimmät omenasiiderimakumme, on paketti valmis laajempaan levitykseen”, Wetzer jatkaa.

Siiderisorbetin anniskelu onnistuu myös ravintoloissa sekä tapahtumissa

Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbet sopii hyvin myös ravintoloissa sekä tapahtumissa tarjottavaksi. ”Olemme löytäneet sopivat jäähdytyslaitteet, jolla sorbetin valmistaminen ja anniskelu onnistuu hektisissäkin olosuhteissa. Viime kesän aikana kymmenissä tapahtumissa aina Pori Jazzeista Tikkurila Festivaaleille siiderisorbetti virkisti satoja festivaalivieraita tarjoten herkullisen vaihtoehdon perinteisemmälle juomatarjonnalle”, kertoo Wetzer.

Valmistus on helppoa - vain kolme vaihetta

Katso video siiderisorbetin valmistuksesta.

Kun haluat tarjota siiderisorbetin kotona, laita pussi pakastimeen noin 8 tunniksi. Purista pussin sisältö lasiin ja nauti paksulla pillillä tai lusikalla.

Kopparberg siiderisorbetin valmistusohje

Ravintoloita ja tapahtumia varten toimitamme sorbettikoneet. Koneessa Frozen Fruit Cider jähmettyy sorbetiksi noin puolessa tunnissa, jonka jälkeen sorbetti pursotetaan lasiin samaan tapaan kuin pehmisjäätelö.

Kopparberg siiderisorbetin anniskelu onnistuu myös ravintoloissa sekä tapahtumissa

Kopparberg Frozen Fruit Cider Sorbetit on pakattu 250ml pusseihin. Jotta siiderisorbetin rakenteesta on saatu pehmeä ja miellyttävä nauttia, on tuotteen alkoholipitoisuus 4,0 til-% eli hieman alempi ja täysmehupitoisuus puolestaan hieman korkeampi kuin sellaisenaan juotavaksi tarkoitetuissa siidereissämme. Siiderisorbetin voi, niin halutessaan, terästää muutamalla senttilitralla likööriä tai väkevää alkoholia.

Lisätiedot:

Kopparberg Finland Oy, Martin Wetzer, puh. 0400 839 112, martin.wetzer@kopparberg.fi

Painokelpoiset kuvat sekä video toimitukselliseen käyttöön löytyvät Kopparberg Finlandin kuvapankista

Kopparberg sosiaalisessa mediassa:

Yritysesittely:

Kopparberg Finland Oy on Kopparbergs Bryggeri Ab:n 100% omistama tytäryhtiö, joka vastaa Kopparbergin tuotteiden myynnistä, jakelusta ja markkinoinnista Suomessa. Kopparbergs Bryggerin liikevaihto vuonna 2014 oli 2.634 MSEK ja kasvua edellisvuoteen 8,7%.

Kopparbergin siidereitä myydään jo lähes 40 maassa ympäri maailman, ja Kopparberg onkin maailman myydyin päärynäsiideri. Viennin veturina toimii tänä päivänä Englanti, jossa vuonna 2015 Kopparberg-siideriä myytiin vähittäiskaupassa 34 milj. litraa ja Horecassa lähes sama määrä. Kopparbergin myötä siiderin aiempi imago halpana bulkkituotteena on Englannissa merkittävästi muuttunut.

Kopparbergs Bryggerin toimitusjohtaja Peter Bronsman on Ruotsin edustajana AICV:n (European Cider and Fruit Wine Organisation) toiminnassa. AICV:n tavoitteena on muun muassa varmistaa, että kaikki sen jäsenyritykset sekä muut yritykset EU:n alueella valmistavat siiderin käymisteitse vain omena- ja/tai päärynätäysmehusta, ja että siiderinä myytäviin tuotteisiin ei lisätä tislattua alkoholia.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki