Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Klassikko-olut Pilsner Urquell palaa alkuperäiseen pulloon

Pilsner Urquell

Klassikko-olut Pilsner Urquell palaa alkuperäiseen pulloon

Kutsu.
Julkaistu: 24.09.2015 klo 08:30
Julkaisija: Pilsner Urquell

Maailman ensimmäinen vaalea lagerolut pakataan tästä syksystä lähtien juoman alkuvuosilta tuttuun, ruskeaan lasipulloon. Paluu vanhaan pulloon on kunnianosoitus vuodesta 1842 asti samassa paikassa ja samalla reseptillä valmistetulle olutklassikolle. Oluen ystävien rakastama katkeranmakea maku pysyy entisellään.

Pakkausuudistuksen myötä Pilsner Urquellin vihreä lasipullo muuttuu ruskeaksi. Myös pullon etiketti uudistuu. Senkin suunnitteluun on ammennettu aineksia Pilsner Urquellin ainutlaatuisesta ja rikkaasta historiasta.

Pilsner Urquellin tarina sai alkunsa vuonna 1842, kun oluenpanija Josef Groll sai tehtäväkseen kehittää täysin uudenlaisen oluen Tšekin Pilsenissä (Plzeň). Syntyi maailman ensimmäinen pilsner: kirkas, vaalea lagerolut. Nyt 173 vuotta myöhemmin Pilsner Urquell pannaan edelleen samalla reseptillä, samassa paikassa.

Paikallisella vedellä on oluen maussa ratkaiseva rooli, sillä 98 % Pilsner Urquellista on vettä. Pilsenin vesi sisältää vain vähän mineraaleja, minkä ansiosta oluen maku on pehmeä ja raikas. Oman leimansa makuun antavat myös Saaz-humala ja tšekkiläisestä ohrasta valmistettu mallas.

– Eri veden käyttäminen muuttaisi oluen makua ratkaisevasti. Siksi Pilsner Urquell valmistetaan edelleen sen synnyinpaikkakunnalla, kertoo Pilsner Urquellin Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Rickard Svensson. Pullouudistuksella halusimme tuoda pitkät perinteemme entistä paremmin oluen ystävien nähtäväksi.

Uudet pullot ovat kaupoissa lokakuun alusta lähtien.

#originalsince1842

Lisätietoja (englanniksi ja ruotsiksi):

Rickard Svensson, Pohjoismaiden markkinointipäällikkö

rickard.svensson@sabmiller.com, p. +46 704 920 309

Median tuotenäyte- ja kuvapyynnöt:

Jaana Kiesiläinen, Viestintätoimisto Drum, jaana.kiesilainen@drum.fi, p. 050 358 2425

Pilsner Urquell

Pilsner Urquell on maailman ensimmäinen pilsner, jonka nimikin tarkoittaa ”pilsneriä alkuperäisestä lähteestä”. Pilsner Urquell syntyi, kun panimomestari Josef Groll kehitti maailman ensimmäisen kirkkaan ja vaalean lageroluen vuonna 1842 Tšekin Pilsenissä. Olut valmistetaan edelleen samassa paikassa ja samalla reseptillä. www.pilsnerurquell.com

SABMiller

SABMiller on maailman suurin olutvalmistaja, joka toimii kuudella mantereella. Tuotemerkkeihin kuuluvat mm. Pilsner Urquell, Grolsch, Peroni Nastro Azzuro ja Miller Genuine Draft. Konsernilla on yli 100 panimoa ja reilut 200 tuotemerkkiä maailmanlaajuisesti. www.sabmiller.com