Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Kauden herkkujuures: palsternakka

www.kasvikset.fi

Kauden herkkujuures: palsternakka

Julkaistu: 04.10.2010 klo 10:07
Julkaisija: www.kasvikset.fi

Palsternakka on myöhäissyksyn maukas juures. Palsternakan makean täyteläisen maun salaisuus ovat sokeri ja eteeriset öljyt, jotka antavat palsternakalle tyypillisen mausteisuuden ja tuoksun. Kypsennetystä palsternakasta pitävät pienet lapsetkin. Erityisen hyvää palsternakka on syksyn lammas- ja riista-aterioilla. http://www.kasvikset.fi/WebRoot/1033640/Oletussivu.aspx?id=1182332

Palsternakka on kauden herkkujuures

Tänä vuonna palsternakan ammattimaisessa viljelyssä saadaan vain noin puolet palsternakan normaalisatomäärästä, koska siementen itämisessä oli ongelmia. Palsternakkaa riittää lähellä tuotettuna arviolta helmikuulle saakka ja sen jälkeen tuontituotteena. Palsternakan ammattiviljelijöitä on meillä tällä hetkellä vajaa sata. Tiedote kokonaisuudessaan avautuu alla näkyvästä linkistä.

Lisätiedot:

Pirjo Toikkanen