Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Infektiontorjunta aiheena kansainvälisessä puhtausalan kongressissa Tampereella

Tampereen Messut

Infektiontorjunta aiheena kansainvälisessä puhtausalan kongressissa Tampereella

Julkaistu: 26.09.2014 klo 14:17
Julkaisija: Tampereen Messut

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa järjestetään neljäs kansainvälinen puhtausalan kongressi Cleaning in Tomorrow’s World 29.-30. syyskuuta.

Kongressi kokoaa puhtausalan päättäjät keskustelemaan alan kehityssuunnista uusimpien tutkimusten valossa. Esityksissä käsitellään puhtauspalvelun laatua ja laadunhallintaa, infektiontorjuntaa, työturvallisuutta ja osaamisen kehittämistä.

Infektiontorjunta ja sairaalahygienia ovat esitysten aiheina tiistaina. Viime vuosina käsitys siivouksen merkityksestä tartuntojen torjunnassa on muuttunut, sillä mikrobien muuntuessa yhä useammat mikrobit elävät pinnoilla pidempään kuin aiemmin uskottiin. Tämä asettaa uusia haasteita myös siivoukselle.

Puhtausala on heikon vetovoimaisuuden ala niin Suomessa kuin muissakin maissa. Alan töiden monipuolisuutta ja etenemismahdollisuuksia ei tunneta. Keskiviikon keynote-luennossa näkökulman puhtausalan tulevaisuuteen esittää professori Alf Rehn.

Kongressi on englanninkielinen, mutta luentoaineistot ja esitykset käännetään suomeksi. Lisätiedot kongressin verkkosivuilta www.cleaningcongress.fi.

Kongressin järjestää SSTL Puhtausala ry, lisätietoja antaa toiminnanjohtaja Harri Piiparinen,
p. 040 704 9944.

SSTL Puhtausala ry on puhtausalan neuvonta- ja koulutusjärjestö, joka on toiminut puhtausalan puolueettomana etujärjestönä vuodesta 1970 lähtien. Liitto järjestää Pohjoismaiden suurimpia siivous-, puhtaanapito- ja tekstiilihuoltoalan Finnclean -messuja sekä miniClean -koulutus- ja näyttelytapahtumia. Se julkaisee  Puhtaus&Palvelusektori -ammattilehteä.  SSTL:lla on valtakunnallinen jäsenyhdistysten verkko sekä noin 80 yhteisö- ja yritysjäsentä.

Kansainvälinen puhtausalan ammattimessutapahtuma Finnclean 2014 järjestetään 30.9.–2.10.2014 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Messut ovat avoinna tiistaina 30.9. klo 12–17, keskiviikkona ja torstaina 1.–2.10. klo 9.30–16.30. Messut pidettiin edellisen kerran vuonna 2011, jolloin Finncleaniin ja samanaikaisesti toteutettuihin Elintarviketeollisuus-messuihin tutustui 12 874 kävijää.

LISÄTIEDOT: www.finnclean.fi

Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi