Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » HOK-Elannon OlutHuoneiden Siiderifestivaalit

HOK-Elanto

HOK-Elannon OlutHuoneiden Siiderifestivaalit

Julkaistu: 19.07.2011 klo 10:59
Julkaisija: HOK-Elanto

Oluthuoneissa vietetään Siiderifestivaaleja 8.–28.8.2011. Tarjolla on aikaisemmilta vuosilta tutuksi tulleeseen tapaan koko joukko virkistäviä ja raikkaita janonsammuttajia.

Siideriviikkojen valikoimaa koristaa tälläkin kertaa useita harvemmin hyvän juotavan ystävien ulottuville saapuvia houkutuksia, joten Oluthuoneissa riittää bongattavaa elokuussa myös siidereiden osalta!

Badger Applewood 6,0 % 0,5 l

Englanti

Tammitynnyreissä kypsytetty puolikuiva siideri Sommersetistä. Siiderin valmistamiseen on käytetty muun muassa Dabinett- ja Redstreak-omenalajikkeita.

Badger Pearwood 5,0 % 0,5 l

Englanti

Perinteisesti valmistettu, virkistävän rapea ja hedelmäinen päärynäsiideri. Täydellisen herkullinen!

Gwynt Y Ddraig Perry Vale 4,5 % 0,5 l

Wales

Makunystyröitä hivelevä ja raikas, aidon päärynäinen siideri. Herkullinen maku on perua päärynöiden rauhallisesta käymisestä ja kypsymisestä.

Gwynt Y Ddraig Gold Medal 7,4 % 0,5 l

Wales

Tammitynnyreissä kypsennetty, kuivahko siideri. Panimonsa ensimmäinen myyntiin valmistama siideri. Arvostettu CAMRA antoi juomalle parhaan siiderin palkinnon vuonna 2004.

Gwynt Y Ddraig Dabinett 6,0 % 0,5 l

Wales

Puolikuiva Single Variety siideri on valmistettu yhdestä omenalajikkeesta, Dabinetista. Dabinettia kuvaillaan "siiderisamppanjaksi" ja sen kerrotaan olevan monen viininystävän siiderisuosikki.

Mad Apple 6,0 % 0,33 l

Tšekki

Ensimmäinen tšekkiläinen siideri, jota on valmistettu vuodesta 2007 alkaen. Luonteeltaan puolimakea brittiläistyyppinen siideri, jonka juuret johtavat Moravaan ja Elben alueen tasangoille eli Tšekin viinialueille.

Knight's Malvern Gold 6,0 % 0,75 l

Englanti

Täyteläinen ja kullankeltainen aito siideri. Pullolliseen tätä janonsammuttajaa käytetään yli kilo tuoreita omenoita. Valmistuksessa ei käytetä lainkaan keinotekoisia makeuttajia, maku- tai väriaineita.

Thistly Cross Gold 4,0 % 0,5 l

Skotlanti

Kuiva ja hienovarainen siideri on kypsytetty Glenglasshaugh Single Malt -viskitynnyreissä. Virkistävä, vaniljainen ja moniulotteinen nautinnonantaja.

Thistly Cross Ginger 4,0 % 0,5 l

Skotlanti

Skotlannin ainoan siiderinvalmistajan puolikuiva siideri on kypsytetty tuorepuristetun inkiväärin kera. Täyteläinen ja mausteinen kesän raikastaja!

Maeloc Dry Cider 4,5 % 0,33 l

Espanja

Englantilaistyyppinen kuiva siideri suoraan Espanjan auringosta.

Satokauden Omenasiideri 5,5 % 0,35 l

Suomi

Tämä puolimakea omenasiideri on valmistettu Etelä-Karjalassa kasvaneista omenoista, joille Kannakselta puhaltavat lämpimät mannertuulet antavat oman erityisen arominsa. Satokauden perinne alkaa vuodesta 2011. Yksinoikeudella OlutHuoneissa.

Laitilan Oiva Skumppa Mansikka 4,7 % 0,33 l

Suomi

Arjen juhlaan luodussa, aidoilla mansikoilla ryyditetyssä Oiva Skumppa Mansikassa nautit mansikan, siiderin ja kuohuviinin hedelmäisen pyöreästä, makunystyröitä hivelevästä liitosta.

HOK-Elannon OlutHuoneet: Amsterdam, Angleterre, Hádanka, Hostina, Joutsen, Kaisla, Kitty´s Public House, Kuikka, Milenka, Pošeidon, Rotterdam, Sailor´s, William K (Annankatu, Kurvi, Sello, Mannerheimintie, Tennispalatsi).

Osoitteet ja lisätiedot HOK-Elannon OlutHuoneista: http://www.oluthuone.com/

Lisätietoa:

Taisto Hännikäinen

ryhmäpäällikkö

OlutHuoneet

HOK-Elanto

sähköposti: taisto.hannikainen@sok.fi

HOK-Elanto on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli puoli miljoonaa asiakasomistajaa. Vuosittainen liikevaihto on 1,7 mrd. euroa, ja yritys työllistää 6000 henkilöä. HOK-Elanto palvelee pääkaupunkiseudulla noin 300 toimipaikassa ja on päivittäistavarakaupan markkinajohtaja. Lisäksi HOK-Elanto on Pohjoismaiden suurimpia ravintola-alan toimijoita. hok-elanto.fi