Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Herkkuja kevään juhliin ja kesäkokkailuun

Kirjapaja

Herkkuja kevään juhliin ja kesäkokkailuun

Julkaistu: 27.04.2015 klo 08:30
Julkaisija: Kirjapaja

Mari Moilasen suosittu keittokirja saa odotettua jatkoa. Sitä parempi soppa 2 – Puolikuuta nokkosesta, perunasta ei päivääkään (Kirjapaja) jatkaa tuttua rustiikkista whole food -teemaa, tarjoillen ajankohtaan sopivia valoisan ajan herkkuja. Kirjassa on yli 100 houkuttelevaa ja persoonallista reseptiä ja upeita ruokakuvia.

Raaka-aineita villiyrteistä sieniin

Raaka-aineiksi Mari Moilanen on valinnut omia suosikkejaan. Uusia makuja kokkailuun tuovat trendikkäät villiyrtit, lähtien kevään ensimmäisistä nokkosista. Terveellistä, modernia ruokaa syntyy muun muassa näistä tutuista tuotteista: raparperi, herukat ja muut marjat, parsa, fenkoli, tuoreet kalat, luumu, persikka, speltti sekä sienet.

Raakakakkuja ja muita herkkuja juhlakauteen

Kirjoittaja on inspiroitunut raakakakkutrendistä. Mukana on useita, vedet kielelle herauttavia uunittomia kakkuja niin kevään juhliin kuin kesäherkutteluun. Grilli- ja savustuspuuhiin on omat ohjeensa. Grilliraitoja kylkeensä saavat yhtä hyvin possu ja kana kuin parsa ja fenkoli.

Ruokakuvaus uudella tasolla

Jo ensimmäinen keittokirja sai paljon kiitosta kauniista kuvamaailmastaan. Sen jälkeen Mari Moilanen on hankkinut lisäoppia ruokakuvaamiseen useammilta kansainvälisiltä huipuilta ja kiinnostavilta osaajilta. Hän haluaa myös jakaa ruokakuvaamisen ilosanomaa ja tuo yrityksensä kautta kansainvälisiä opettajia Suomeen.

MARI MOILANEN, FM, työskentelee ruokatoimittajana, -kuvaajana ja -stailistina ja on tunnettu suositusta Jotain maukasta -blogistaan. Ensimmäinen Sitä parempi soppa – Mitä yhdessä kokataan julkaistiin elokuussa 2014.

Mari Moilanen: Sitä parempi soppa II – Puolikuuta nokkosesta, perunasta ei päivääkään. 188 s. Kirjapaja 2015. ISBN 978-952-288-212-7; Kl 68.2; Sid. Ovh 29,90

Lisätietoja: Kirjapaja/Viestintä Marja-Liisa Saraste, marja-liisa.saraste@kirjapaja.fi 09 6877 4568, ja Mari Moilanen, mari@jotainmaukasta.fi; 041 5169959.

Arvostelukappaleet ja kuvapyynnöt: Minna Vatja, minna.vatja@lastenkeskus.fi

Lasten Keskus ja Kirjapaja Oy – Sisältöä elämään.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki