Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Hätälän lipeäkala – nimeään herkullisempi

Hätälä Oy

Hätälän lipeäkala – nimeään herkullisempi

Julkaistu: 03.12.2013 klo 09:22
Julkaisija: Hätälä Oy

Hätälä Oy tuunaa perinneruoan uuteen kuosiin.

Ei nimi kalaa pahenna. Tutkimuksen mukaan kuluttajilla on usein hyvinkin voimakkaita ennakkoasenteita lipeäkalaa kohtaan. Hätälä tuo mainonnan keinoin esille lipeäkalan terveellisyyttä, monipuolisuutta ja helppokäyttöisyyttä kalaruokien raaka-aineena. Miedon makunsa ansiosta se taipuu monenlaisten aromien seuraksi. Lipeäkalan rasvaprosentti on vain 0,8 eikä se sisällä lainkaan hiilihydraatteja. Uudella viestillä halutaan herättää uteliasta kiinnostusta lipeäkalaa kohtaan, sillä on potentiaalia jopa trendiruoaksi. Ole ennakkoluuloton, niin yllätyt iloisesti.

Kuluttajatutkimuksen tuloksista

Hätälä teki keväällä 2013 Suomen taloustutkimuksen toteuttamana kuluttajatutkimuksen, jossa selvitettiin lipeäkalan kulutuksen hiipumisen syitä. Ne jotka ovat käyttäneet lipeäkalaa osana joulupöytää jo vuosikymmeniä käyttävät edelleen, mutta uusia käyttäjiä ei juurikaan tule. Suurin syy tutkimuksen mukaan olivat ennakkoasenteet tuotetta kohtaan. Torjuvat mielipiteet voivat olla kovin jyrkkiäkin. Ennakkoasenteiden vuoksi jouluruoan valmistava tai jouluruoan perheelle ja jouluvieraille tarjoava ei ota sitä riskiä, että joku kerta kaikkiaan kieltäytyy maistamasta lipeäkalaa. Tuotteeseen liittyy ”sosiaalinen riski”, jollaista etenkään joulun aikaan ei haluta ehdoin tahdoin ottaa. Tutkimuksen mukaan lipeäkalaa kohtaan oli havaittavissa myös kiinnostusta. Uudella viestillä madalletaan kynnystä kokeilla ja saada positiivisia kokemuksia.

Millainen tyyppi sinä olet?

Lipeäkala sesonki on jo päällä. Pelkän jouluruoan sijaan lipeäkala on myös muiden sesongin juhlapäivien sekä arkipöydän kalaherkku. Tänä jouluna Hätälä esittelee kuluttajille erilaisia mahdollisuuksia valmistaa lipeäkalaa. Moderni hipsteri tuunaa perinneruoan uuteen kuosiin, Eksoottinen tyyppi lähtee mausteiselle makumatkalle, Sporttinen löytää lisäpotkua treeniinsä ja Fiini tyyppi loihtii ála carte aterian juhlapöytään. Millainen tyyppi sinä olet?

Hätälä Oy:llä on pitkät perinteet lipeäkalan valmistuksessa

Hätälä Oy on valmistanut lipeäkalaa jo 1950 luvulta lähtien. Raaka-aineena käytetään turskansukuista molvaa (Molva molva), joka kalastetaan Pohjois-Atlantilta. Hätälän lipeäkala on vastuullisesti pyydettyä ja tuotettua. Tuote valmistetaan Suomessa, Oulun tehtaalla.

Lisätietoa:

Matti Isohätälä, varatoimitusjohtaja, p. +358 44 3517 974, matti.isohatala@hatala.fi

Terhi Säippä, myyntipäällikkö p.+358 44 5626 030, terhi.saippa@hatala.fi

LIITTEET: Reseptit jokaiselle tyypille ja kuva lipeäkalapakkauksesta