Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Haraldin nimipäiväyllätys: Teatteria viikinkikylässä!

Viikinkiravintola Harald Oy

Haraldin nimipäiväyllätys: Teatteria viikinkikylässä!

Julkaistu: 23.03.2015 klo 11:26
Julkaisija: Viikinkiravintola Harald Oy

Tarinallisuutta asiakaspalvelussaan ja teemaruokailuissaan hyödyntävä Viikinkiravintola Harald tarjoaa Haraldin nimipäivänä, keskiviikkona 1.4.2015, Helsingin 200-paikkaisessa viikinkikylässä ruokaileville iloisen yllätyksen:

Ylioppilasteatterin näyttelijät, Sanna-Mari Metsi ja Juliana Kontinen, esittävät parisuhteen arkea kuvaavan pienoisnäytelmän eläytymällä Haraldin ja Helgan rakkaustarinaan.

Näytelmässä pohditaan, missä on Harald? Sillä välin kun Helga pitää viikinkikylässä pytinkiä pystyssä, mies sotii maailmalla ja on jo viikon myöhässä. Haraldilla on kuitenkin suunnitelman Helgan lepyttämiseen. Lopussa selviää, käykö tie viikinkinaisen sydämeen vatsan kautta?

Viiden minuutin pienoisnäytelmää esitetään tasatunnein klo 17, 18 ja 19. Tarinan käsikirjoituksesta vastaa Karlo Haapiainen ja ohjauksesta Katariina Jumppanen.

”Samaan tapaan kuin Haraldin ja Helgan aikana, työkiireet ja puolison poissaolo vaikuttavat monien pariskuntien elämään. Rakkaimman hemmottelu maukkailla pöydän antimilla tunnelmallisessa miljöössä on mainio tapa sulostuttaa arkea. Yksi viikinkikylän suosituimmista teemaruokailuista onkin jo pitkään ollut ’Haraldin ja Helgan rakkauspaketti’, kynttiläillallinen kahdelle”, vinkkaa helsinkiläisen Viikinkiravintola Haraldin kyläpäällikkö Ljúf Lempeä alias Leena Yletyinen.

Uusi lihaisa mahtiannos ”Nälkäisen viikingin haaste”

Paitsi rakkauspaketilla, Haraldin nimipäivää voi juhlistaa nauttimalla viikinkikylän uutuuden, lihaisan jättiannoksen, jolla taatusti talttuu pitkästä matkasta saapuvien suurinkin nälkä.

Nälkäisen viikingin haasteeksi nimetyn annoksen raaka-aineissa ei ole säästelty. Kilvelle kerätään reippaasi yli kilon verran makoisaa porsaan fileetä ja kylkeä, kilpi- ja juustoperunaa, hunajajuureksia, adji- ja savuolutkastia sekä tervapuolukkaa.

Viikinkihenkistä ruokaa tarjoilevan ravintolan listalla löytyy paljon suosittuja klassikkoannoksia, joissa käytetään monipuolisesti lihaa, riistaa, kalaa, juureksia, sieniä ja luonnon marjoja. Harald tarjoilee viihtyisästi sisustetussa viikinkikylässään vierailleen myös suomalaisiin raaka-aineisiin perustuvia kasvisvaihtoehtoja. Lounasaikaan kylän keskelle katetaan herkkuja notkuva lounasvene.

Myös muilla Harald-ravintoloiden paikkakunnilla juhlitaan

Helsingin lisäksi Turussa, Tampereella, Kuopiossa, Jyväskylässä, Lahdessa ja Oulussa sijaitsevissa Harald-ravintoloissa vietetään Haraldin nimipäivää tarjouksella, jossa kylän kuuluisia kilveltä tarjottavia annoksia pääsee nauttimaan kaksi yhden hinnalla.

Viikinkiravintola Harald, puh. 044 766 8010, Aleksanterinkatu 21, Citykäytävä, 2. krs, Helsinki. Aukioloajat: ma-ti 11-23, ke-to 11-24, pe 11-01, la 12-01 ja su 13-22. www.ravintolaharald.fi + Facebook.

Lisätietoja: Viikinkiravintola Harald Oy, kehitysjohtaja Raine Verho, puh. 044 766 8228, etunimi.sukunimi@ravintolaharald.fi tai palvelupäällikkö Henna Lompolo, puh. 044 766 8010

Tiedustelut ja kuvapyynnöt tiedottaja Pirjo Kuisma, puh. 040 554 3587, pirjo.kuisma@figuuri.fi

Viikinkiravintola Harald on johtava elämysruokaravintolabrandi ja Great Place to Work® Insitute Finlandin mukaan vuoden 2014 paras ravintola-alan työpaikka Suomessa. Harald-ravintolat sijaitsevat Turussa, Tampereella, Kuopiossa, Jyväskylässä, Lahdessa, Oulussa ja Helsingissä. Niiden yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2014 noin 8 miljoonaa euroa. Viikinkiravintola Harald Oy työllistää keskimäärin 80 ravintola-alan ammattilaista. Kuopiolaisen yrityksen omistavat yhtiön toimiva johto, Hallmanien perhe sekä Helmet Business Mentors Oy:n keräämä sijoittajaryhmä. www.ravintolaharald.fi