Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Grill it! -ravintoloiden syksy on makujen runsautta ja idän tunnelmia

Radisson Blu

Grill it! -ravintoloiden syksy on makujen runsautta ja idän tunnelmia

Julkaistu: 10.10.2011 klo 08:35
Julkaisija: Radisson Blu

Grill it! -ravintoloissa on venäläisten makujen aika. Klassiset herkut kuten saslikit, vatruskat ja blinit ovat slaavilaisen keittiön ja Grill it! -ravintoloiden ruokasyksyn sydämenasioita.

Perinteikkääseen ja elämänmakuiseen venäläiseen keittiöön kuuluvat niin keitot, suolaiset leivonnaiset kuin liharuoatkin. Kyytipoikana käytetään mielellään kylmää vodkaa, teetä tai kivennäisvettä. Kaikkia näitä on tarjolla Slaavilaista spasiba! -kattauksessamme 10.10.–11.12.2011 Helsingin Kampin ja Oulun ydinkeskustan Grill it! -ravintoloissa.

”Villisian, blinien, lohiseljankan tai Kievin kanan kanssa maistuvat vanhan maailman vivahteikkaat viinit ja tutut samppanjat, Keltainen leski eli Veuve Clicquot ja Piper Heidsieck. Ranskalaiset Châteauneuf du Pape Lazaret ja Comte Lafond Sancerre -viinit sopivat erinomaisesti korostamaan ruoan makuja. Kotimainen maltainen Nikolai-olut tasapainottaa hienosti slaavilaisen keittiön sävykkyyttä” sanoo Grill it! -ravintoloiden brand manager Minna Vainio. ”Myös kunnon vodkatujaus perinteiseen tapaan kuuluu kuvaan”, nauraa Minna.

Jälkiruoat noudattavat myös itäisen naapurimme ruokaperinteitä. Volgan ritarit Romanovin mansikoilla  ja Moscato d’Asti -jälkiruokaviinin kanssa tekevät makuelämyksestä täydellisen.

Lisätiedot

Minna Vainio, Grill it! Brand Manager, SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 010 76 82842, minna.vainio@sok.fi

Ravintolapäällikkö Kristin Aidla, Grill it! Helsinki, Runeberginkatu 2, Helsinki, p. 040 433 1491, kristin.aidla@radissonblu.com

Ravintolapäällikkö Hannu Eräluoto, Grill it! Oulu, Kauppurienkatu 24 A, Oulu, p. 044 788 6186, hannu.eraluoto@sok.fi

S-ryhmään kuuluvat kaksi Grill it! -ravintolaa sijaitsevat Oulussa ja Helsingissä. Grill it! -ravintolat tarjoavat tasokkaita grilliruokia parhaista raaka-aineista valmistettuna. Ruokamaailman maut ja virtaukset näkyvät inspiroivalla ruokalistalla, jota on piristetty mausteilla ympäri maailman. Grill it! -ravintoloiden skandinaavinen lämminhenkinen miljöö sekä uniikki musiikkimaailma johdattelevat kulinaariselle matkalle viinin ja ruoan maailmaan.