Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Eläkeläiset lounastavat Sodexon ravintoloissa Helsingissä alennettuun hintaan

Eläkeläiset lounastavat Sodexon ravintoloissa Helsingissä alennettuun hintaan

Julkaistu: 11.05.2015 klo 09:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Sodexo jatkaa tänä keväänä viime vuonna suursuosion saanutta tarjoustaan eläkeläisille. Sodexo haluaa kannustaa eläkeläisiä syömään terveellisesti ja monipuolisesti kutsumalla heidät valmiiseen pöytään. Ravintolat tarjoavat eläkeläisille lounaan kahdelle hengelle yhden hinnalla tai yhden lounaan hinnasta 30 %:n alennuksen.

Sodexo aloitti viime vuonna kokeilun, jossa eläkeläisille lounasta tarjottiin alennettuun hintaan.

–Sodexo toteuttaa kaikissa toimintamaissaan Better Tomorrow Plan -yhteiskuntavastuuohjelmaa, ja mietimme Suomessa, miten voisimme auttaa kasvavaa eläkeläisväestöämme. Ikääntyvien ihmisten yksinäisyydestä ja vajaaravitsemuksesta on viime aikoina keskusteltu paljon, ja henkilöstömme sai idean tarjota eläkeläisille lounasta reilusti alennettuun hintaan. Lounastarjouksen ansiosta eläkeläisillä on mahdollisuus päästä edullisesti valmiiseen pöytään ja samalla tavata muita ihmisiä kodin ulkopuolelta, Sodexon laatu- ja ympäristöpäällikkö Tiina Piilo kertoo.

Kampanjan suosio ylitti kaikki odotukset. Kampanjassa mukana olleissa ravintoloissa Helsingissä, Tampereella ja Turussa vieraili satoja eläkeläisiä. Nyt Valmiiseen pöytään -kampanja tekee paluun ja 45 Sodexon ravintolaa eri puolilla Suomea osallistuu kampanjaan. Tarjous on tänä vuonna houkutellut jo 2000 eläkeläistä valmiiseen pöytään.

–Kävimme mieheni kanssa lounastamassa edellisen kampanjan aikana monesti, sillä asumme lähellä yhtä Sodexon ravintolaa. Oli hienoa päästä nauttimaan valmiin pöydän monipuolisista antimista ja erityisesti monipuolinen salaattipöytä jäi mieleen. Samalla sain uutta inspiraatiota omaankin kokkaamiseen. Lounashetki toi lisäksi piristystä arkeen, sillä lounaan lomassa juttelimme muidenkin paikalle saapuneiden eläkeläisten kanssa, Hopeatalon Sodexossa Helsingissä vieraillut eläkeläinen Arja-Leena Itkonen kertoo.

Ravintola Hopeatie 2 :n asiakaspalvelupäällikkö Katariina Hake kertoo, että kampanjan aikana moni eläkeläinen on tullut tutuksi.

–Olemme huomanneet, että moni meillä vieraillut eläkeläinen on palannut uudelleenkin lounaalle. Henkilökunnallemme kampanjalla on ollut suuri merkitys, sillä meillä on ollut ilo vaihtaa kuulumisia iloisten eläkeläisten kanssa lounaan lomassa. Eläkeläiset ovat myös antaneet runsaasti positiivista palautetta, mikä tietenkin kannustaa henkilökuntaa jatkamaan hyvää työtä, Hake sanoo.

Tarjous on voimassa toukokuun loppuun asti.

viestintä- ja markkinointipäällikkö Pipsa Lotta Marjamäki, 050 462 1932 tai pipsa.marjamaki(a)sodexo.com

Valmiiseen pöytään -kampanjassa mukana olevat ravintolat

Espoossa

Business Park Mankkaa, Mankkaa