Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Ecomil Hamppujuoma – uutuus luomujuomien hyllyyn

Itu Biodyn Oy

Ecomil Hamppujuoma – uutuus luomujuomien hyllyyn

Julkaistu: 11.08.2015 klo 14:45
Julkaisija: Itu Biodyn Oy

Sokeriton, laktoositon ja gluteeniton Hamppujuoma valmistetaan liottamalla hampunsiemeniä vedessä ja sitten murskaamalla seos massaksi. Vettä lisätään sopivan koostumuksen saamiseksi. Täyteläisen pyöreän maun viimeistelee hamppuöljy, joka sisältää tärkeitä omega-6 ja omega-3 rasvahappoja, ihmiselle optimaalisessa 3:1 suhteessa.

Lopullinen koostumus saadaan sekoittamalla joukkoon tapiokatärkkelystä ja auringonkukkalesitiiniä. Kaikki raaka-aineet ovat luomutuotettuja ja sopimustuottajilta valmistajalle hankittuja.

Hamppujuoma sopii moneen

Juomaa voi käyttää maidon tapaan sellaisenaan. Se kestää myös kuumentamista, joten ruuanlaitossa sillä voi pyöristää keittojen tai kastikkeiden makua. Leivonnassa se tuo täyteläisyyttä esimerkiksi kakkutaikinaan.

Ravista pakkausta ennen juoman kaatamista. Säilytä avattu pakkaus jääkaapissa ja käytä viiden päivän sisällä.

Ekologinen tuotantokasvi

Hamppu tarvitsee suhteellisen vähän vettä kasvaakseen. Lisäksi se menestyy erilaisilla kasvuvyöhykkeillä. Luomutuotantoon se soveltuu erinomaisesti luontaisen kestävyytensä ansiosta, sillä se pystyy vastustamaan suurta osaa tuholaisista tai kasvitaudeista. Öljy- ja kuituhampun lajikkeet eivät sisällä päihdyttäviä aineyhdistelmiä. Öljyhampun ravitsemuksellinen arvo ja kuituhampun monet mahdolliset hyödyntämismahdollisuudet ovat tuoneet kasvin uudelleen mielenkiinnon kohteeksi.

Ravintosisältö

100 g tuotetta sisältää

Energiaa Kj

165.00 kJ / 40.00 kcal

Rasva

2.90 g

Hiilihydraatit

2.20 g

josta sokerit

0.10 g

Proteiini

1.00 g

Suola

0.07 g

Maahantuoja: Itu Biodyn Oy, www.itubiodyn.fi
Valmistaja: Ecomil, www.ecomil.com

Samalta valmistajalta tuli tänä vuonna myö luomuinen makeuttamaton Mantelijuoma kalsiumilla

Itu Biodyn Oy on v. 1979 perustettu biodynaamisten tuotteiden erikoisliike. Itu Oy on kokonaisvaltainen, palveleva luomutukku Helsingissä. Valikoimiin kuuluu kotimaisia ja ulkomaisia tuotteita sekä eksoottisia herkkuja. Elintarvikkeiden lisäksi tarjolla on Speickin ja Dr.Hauschkan luonnonkosmetiikkaa sekä ympäristöystävällinen Sonett pesu- ja puhdistusainesarja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki