Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Designia ruokapöytään – Maija Louekarin suunnittelemat Aino limited edition -jäätelöpakkaukset nyt kaupoissa

Suomen Nestlé

Julkaistu: 16.09.2015 klo 10:31
Julkaisija: Suomen Nestlé

Arkisetkin asiat voivat olla kauniita. Siksi Aino-jäätelö järjesti 10-vuotisjuhlansa kunniaksi suunnittelukilpailun, jossa etsittiin Ainolle uusia, herkullisia kääreitä. Voiton vei muotoilija Maija Louekari suunnittelemallaan kuosilla ”Jäätelö sulaa”.

– On kummallista, että monet sellaiset asiat, jotka ovat jatkuvasti esillä vaikkapa ruokapöydässä, ovat suunnittelullisesti usein aika rumia. Siitä huolimatta, että olisi mahdollisuus tehdä kaunistakin, kertoo Maija Louekari.

Aino-jäätelö kutsui 10-vuotissyntymäpäivänsä kunniaksi neljä suomalaista suunnittelijaa toteuttamaan oman visionsa limited edition -jäätelöpakkausten kuosiksi. Tuloksena syntyi neljä raikasta printtikuosia, joista suomalaiset saivat äänestää omaa suosikkiaan. Ääniä annettiin noin 10 000, joista suurimman osan sai Louekarin graafinen printtikuosi ”Jäätelö sulaa”.

– Lähdin liikkeelle jäätelön valuvasta muodosta. Jäätelö sulaa niin nopeasti ja se tuntui sellaiselta olennaiselta piirteeltä. Sen pohjalta loin jäätelömäisen pinnan. Pakkaussuunnittelu on siinä mielessä antoisaa, että sen kautta pääsee mukaan ihmisten arkeen, kertoo Maija Louekari suunnitteluprosessistaan.

Louekarin kuosiin kääritään Aino-klassikkojäätelöt Ihana Maitosuklaa, Lumoava Lakritsi sekä Karpalo & Kinuski, ja nämä pakastearkkujen aarteet löytyvät kaupoista elokuusta alkaen rajoitetun ajan.

Tuotekuvat: Kaikkien uutuuksien kuvat ovat ladattavissa sähköisesti osoitteessa

*Louekaria haastatteli Ainon suunnittelukilpailun tiimoilta Jenni Rotonen Pupulandia-blogissa 20.2.2015.

Ingressin kuva: Jenni Rotonen, Pupulandia

Aino-jäätelöt Facebookissa Aino-jäätelö ja Instagramissa @ainojaatelo #ainojäätelö

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, aino.pajukangas@fi.nestle.com tai p. 050 348 5620
Markkinointijohtaja Anita Storgård, Suomen Nestlé, anita.storgard@fi.nestle.com tai p. 040 507 5715

Nestléstä

Nestlé on maailman johtava ravitsemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä yritys, jonka maailmanlaajuinen liikevaihto on noin 76,2 miljardia euroa. Nestlé työllistää yli 339 000 ihmistä 468 tehtaallaan ja toimistoissaan 150 maassa. Suomessa työskentelee noin 460 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.
Nestlé tuottaa kuluttajilleen korkealaatuisia ja turvallisia ruokatuotteita. Tähän päästään yhdistämällä maailmanlaajuisesti tuotekehityksen resurssit. Nestléllä on vahva valikoima ruoka- ja juomabrändejä, kuten lastenruoat, kahvi, murot, jäätelö, lemmikkituotteet ja makeiset. Nestlén tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. PINGVIINI, AINO, BONA, PILTTI, NESCAFÉ, NESPRESSO, MAGGI, NESQUIK, FITNESS, FRISKIES ja LATZ.