Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » DDB Helsinki suunnitteli McDonald’s Suomelle jäätävän kampanjan

DDB Helsinki Oy

DDB Helsinki suunnitteli McDonald’s Suomelle jäätävän kampanjan

Julkaistu: 22.05.2015 klo 13:08
Julkaisija: DDB Helsinki Oy

TIEDOTE

Julkaisuvapaa heti

DDB Helsinki suunnitteli McDonald’s Suomelle jäätävän kampanjan

McDonald’s Suomi toi valikoimiinsa valtakunnallisesti täysin uuden tuotteen: hedelmäisen jääkylmät Smoothiet. Jääkylmissä mango-ananas ja mansikka-banaani -Smoothieissa on aitoa hedelmää, jogurttia ja jäätä.DDB Helsinki on suunnitellut jääkylmälle Smoothielle Pitkä kylmä kesä -lanseerauskampanjan, joka näkyy laajalti mm. televisiossa, ulkomainonnassa ja verkossa.

Smoothie-tarhuri -mobiilipelissä kasvatetaan Smoothie

McDonald’s Suomi -mobiiliapplikaatiossa käyttäjä voi ryhtyä kasvattamaan Smoothie-hedelmiä Smoothie-tarhuri -pelissä. Hedelmät kasvavat paikallissään mukaan sitä nopeammin, mitä aktiivisemmin käyttäjä käy hoitamassa puutarhaansa. Nopeimmin hedelmät Smoothieksi sekoittaneet saavat noutaa valmiin tuotteen ravintolasta.

Smoothien lanseeraus saa puhtia myös kiertueesta, joka pelastaa suomalaisia kesänviettäjiä jääkylmällä Smoothiella eri kesätapahtumissa ympäri Suomen. Smoothie-kiertue käynnistyy lauantaina 23.5. Helsingin Narinkkatorilta.

365 Pelastettua päivää

Kampanja on jatkoa McDonald’s Suomen vuoden alusta alkaneelle 365 Pelastettua päivää -konseptille. Konseptin alla McDonald´s kertoo pieniä ja suuria tarinoita erilaisista tilanteista, joissa McDonald’s pelastaa päivän. 365 Pelastettua päivää -kampanjan keskiössä on sivusto, joka kokoaa vuoden aikana tarinoita, etuja ja liikkuvaa kuvaa yhden osoitteen alle. Asiakas ohjataan sivustolta aina myös McDonald’s Suomi -mobiiliapplikaatioon hyödyntämään etuja. Kampanjan tunniste on #365pelastettuapäivää.

“On hienoa, että 365 Pelastettua päivää ei ole vain mainonnan konsepti, vaan se on jalkautunut jo kaikkien Suomen McDonald´s-ravintoloiden koko vuoden konkreettiseksi, tekemistä ohjaavaksi missioksi” kertoo DDB Helsingin varatoimitusjohtaja Jarno Lindblom.

DDB Helsinki on suunnitellut Suomessa McDonald’s-ravintoloiden mainontaa vuodesta 2004.

Lisätiedot:

Varatoimitusjohtaja

Jarno Lindblom

DDB Helsinki

p. +358 40 5273267

Markkinointijohtaja

Christoffer Rönnblad

McDonald’s Suomi

p. +358 50 3517726

DDB Helsinki on täyden palvelun markkinointitoimisto, jonka busineksena on muutos.

Toimisto työllistää 36 markkinoinnin ammattilaista.

DDB Helsinki on osa Omnicom Groupin omistamaa DDB Worldwide Communications Groupia.

Toimitusjohtaja Rainer Lindqvist 0408311883, rainer.lindqvist@ddb.fi