Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Coffee Housen paras kahvintekijä löytyi Rovaniemeltä

S-ryhmän ravintolat

Coffee Housen paras kahvintekijä löytyi Rovaniemeltä

Julkaistu: 25.05.2012 klo 12:00
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

Coffee Housen Master Baristat kisasivat torstaina 24.5. Paulig-instituutissa kahviloiden parhaan kahvintekijän tittelistä. Voittajaksi tiukan kilpailun jälkeen selvisi Anu Ahokangas Rovaniemeltä. Ahokankaan suunnittelema mansikka-mustapippuricappuccino tulee syksyn kampanjajuomaksi kaikkiin Coffee Houseihin.

Coffee House Master Barista -kilpailussa tarkoituksena oli löytää Coffee House -kahviloiden paras kahvintekijä. Kilpailussa osallistujat valmistivat tuomaristolle itse suunnittelemansa kahvijuoman sekä espresso-, cappuccino- ja café latte -kahvit. Kilpailussa arvioitiin kahvinvalmistuksen tekniikkaa, kahvin laatua ja asiakaspalvelua, ja sitä tuomaroivat Coffee Housen Brand Manager Tommi Harju, Pauligin Coffee Expert Emmi Hämäläinen sekä vierailevana tuomarina kirjailija Anna-Leena Härkönen.

Coffee House Master Barista -kilpailun voittajaksi julistettiin Helsingin World Trade Centerin Coffee Housessa pidetyssä palkintojenjakotilaisuudessa Anu Ahokangas Rovaniemen Coffee Housesta. Tuomariston mukaan Ahokankaan rautainen ammattitaito yhdistettynä valloittavan aurinkoiseen asiakaspalveluasenteeseen sekä laajaan tietoon toimii upeana esimerkkinä kaikille baristoille. Ahokankaan kilpailujuoma mansikka-mustapippuricappuccino tulee syksyllä 2012 kaikkiin Coffee Houseihin myyntiin valtakunnallisena kampanjana. Ahokangas saa lisäksi Pauligilta privat-koulutuksen kahvinvalmistuksen viimeisimpiin tuuliin ja hienouksiin.

Coffee House Master Barista -kilpailun tavoitteena on baristojen ammattitaidon ja -ylpeyden kohottaminen. ”Tämä kilpailu oli ensimmäinen laatuaan. Tavoitteemme tulevaisuudessa olisi haastaa muitakin kahvilatoimijoita mukaan kilpailuun. Uskon, että tapahtumasta voisi olla hyötyä ja iloa koko suomalaiselle kahvilakulttuurille”, Coffee Housen Brand Manager Tommi Harju kertoo kilpailun tavoitteista. Suomalainen kahvilakulttuuri on eurooppalaistunut viime vuosina huimaa vauhtia. Samalla niin baristojen arvostus kuin ammattitaitokin ovat kasvaneet. ”Master Barista -kilpailussa haluamme myös tuoda esiin vielä Suomessa melko harvinaista Latte Art -osaamista, mihin Coffee Housessa nyt panostamme. Hyvin tehty, laadukas kahvi voi olla myös esteettinen nautinto.”, Harju kertoo.

Tommi Harju
Brand Manager, Coffee House
SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus
tommi.harju@sok.fi

Emmi Hämäläinen
Coffee Expert
Coffee Division of Paulig Group
emmi.hamalainen@paulig.com

Coffee House on S-ryhmän valtakunnallinen kahvilabrändi, jonka kahviloita on 22 Suomessa sekä yksi Tallinnassa, Virossa. Coffee House -kahvilat tarjoavat laadukkaita erikoiskahveja sekä makeita ja suolaisia kahvilatuotteita päivän jokaiseen hetkeen. Hae aamukahvi mukaan, piipahda lounaalle, hoida työasioita, opiskele, lue tenttiin ja päivän lehdet. Tapaa ystäviä, treffiseuralainen tai pidä rento työpalaveri. Aamukahvista after workiin.