Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Cantina West goes chili – tutussa meksikolaisessa on nyt uudenlaista twistiä

Cantina West

Cantina West goes chili – tutussa meksikolaisessa on nyt uudenlaista twistiä

Julkaistu: 13.05.2015 klo 14:51
Julkaisija: Cantina West

Cantina Westin ruokalistalla on pian aivan uudenlaista poltetta. Kesäkuusta lokakuulle jatkuvilla chiliviikoilla maistuvat mm. hedelmäinen, marjainen, limen tai savunmakuinen, kirpeä ja makeahko chili. Kotimaassa viljellyt chilit tulivat Cantinaan jäädäkseen.

Cantina Westin chiliviikkojen ruokalista on rakennettu yhteistyössä kotimaisten chilinkasvattajien ja Suomen chiliyhdistyksen Uudenmaan jaoston kanssa. Tuhansista lajikkeista valitut ja kotimaassa kasvatetut chililajikkeet maustavat Cantinan ruokalistaa alkupaloista pääruokien kautta aina jälkiruokiin ja juomiin asti.

• Hyvin chilillä maustettua ruokaa ei ole saanut tähän asti muuten kuin itse tekemällä. Raaka-aineen mukaan valittu chili nostaa ruoan aivan uudelle tasolle, Suomen Chiliyhdistyksen Uudenmaan jaoston puheenjohtaja Lauri Äystö toteaa.

Cantina Westin chilitoimittajaksi on valittu kirkkonummelainen Fatalii Gourmet. Sen omistaja ja chilinkasvattaja, chileistä kirjankin kirjoittanut Jukka ”Fatalii” Kilpinen on kasvattanut yli 3500 erilaista chililajiketta. Kilpisen Cantina Westiin valitsemien chililajikkeiden maussa ja tulisuudessa on suuria eroja.

• Esimerkiksi Aji Cristal sopii täydellisesti kanaruokiin. Sen maussa on ripaus limeä. Voimakas Naga Morich on puolestaan kuin luotu liharuokien maustamiseen.

Cantina Westin keittiöpäällikkö Jukka Finni on päässyt chilin käsittelyssä Kilpisen oppiin. Hän luonnehtii chiliä äärimmäisen houkuttelevaksi ja mielenkiintoiseksi raaka-aineeksi, jota yksikään ravintola ei ole toistaiseksi hyödyntänyt kunnolla.

• Jukka Kilpisen ja chiliyhdistyksen jäsenten vinkit tulevat näkymään myös chiliviikkojen ruokalistalla. Etukäteismaisteluiden perusteella uusi menu uppoaa vaativankin harrastajan makunystyröihin, Finni myhäilee.

Cantina Westin toimitusjohtaja Lauri Pöyhönen kertoo chilin jäävän pysyväksi osaksi ravintolan uudistuvaa ruokalistaa.

• Cantina West on tunnettu koko 25-vuotisen historiansa ajan vahvasti käsityövaltaisesta ruoanlaitosta, joka yhdistelee taidokkaasti kotimaisia, tuoreita raaka-aineita ja aitoja meksikolaisen, cajunin ja teksasilaisen keittiön makuja. Kotimaassa kasvatettu chili ja sen lukemattomat käyttömahdollisuudet ovat mainio lisä sekä Cantinan monipuoliseen ruokalistaan että ravintolasalin maustelautoihin.

Cantina Westin chiliviikot käynnistyvät kesäkuun 15. päivä ja jatkuvat lokakuun alkuun saakka.

Lauri Pöyhönen,

toimitusjohtaja, partneri

www.cantinawest.fi

Cantina West on avaamisestaan lähtien, vuodesta 1990, toiminut tex mex-ruokakulttuurin edelläkävijänä Suomessa.  Ravintolalle tunnusomaista ja tärkeää ovat hyvä ruoka, palvelu, musiikki ja rento ympäristö. Cantina Westin keittiö valmistaa meksikolaisia herkkuja tuoreista raaka-aineista, omilla resepteillä. Tervetuloa nauttimaan!