Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Arkea tuo Food & Funin päiväkoteihin, kouluihin ja lounasravintoloihinsa

Arkea

Arkea tuo Food & Funin päiväkoteihin, kouluihin ja lounasravintoloihinsa

Julkaistu: 23.09.2015 klo 12:02
Julkaisija: Arkea

Arkea on tänäkin vuonna yksi Food & Funin pääyhteistyökumppaneista. Yhtiö tuo festivaalin päiväkotilasten ja koululaisten ulottuville sekä tarjoilee omissa lounasravintoloissaan teeman mukaista ruokaa. Kaiken kaikkiaan Arkea tuo festivaalin 27 000 ruokailijalle.

Food & Fun on kotoisin Islannista. Niinpä Arkean lounasravintoloissa on festivaalin aikana 30.9.–2.10. tarjolla islantilaisten ravintola-alan opiskelijoiden suunnittelema perinteisiä islantilaisia raaka-aineita kunnioittava teemamenu, jolta löytyy mm. ylikypsää karitsanniskaa. Sairaaloiden henkilöstöravintoloissa (Turussa, Loimaalla, Salossa ja Uudessakaupungissa) Food & Fun -menu on tarjolla muunneltuna 1.10.

Hauskoja ruokakokemuksia lapsille

Päiväkodeissa ja kouluissa on festivaaliviikolla tarjolla yläkoulujen kotitalousluokkien oppilaiden ehdottamia ruokia sekä palautekanavan kautta poimittuja oppilaiden ruokatoiveita. Lisäksi osassa kouluista on tarjolla festivaalin ajan oppilaille maksuton puurobaari ennen koulupäivän alkua.

Festivaalin kansainväliset keittiömestarit vierailevat Cygnaeuksen koululla, jonka ruokasalin koulun oppilaat, Kiinteistöliikelaitos sekä Arkea yhdessä ovat muuttaneet viihtyisämmäksi sisustussuunnittelu G-pisteen suunnitelman mukaan. Myös muut alakoulut on haastettu yhteisvoimin tuunaamaan oman koulun ruokasali viihtyisämmäksi. Arkea palkitsee parhaat koulut.

Viime vuonna hotelli-, ravintola- ja cateringalan tunnustuksen eli PRO-palkinnon saanut Arkean kokki Kari Kaivola laittaa ruokaa 2.10. Turun Messukeskuksessa järjestettävillä ruoka- ja viinimessuilla.

Lisätiedot: palvelujohtaja Paula Juvonen, 044 907 5900

Tutustu koko Food & Fun –festivaalin ohjelmaan

Arkean Food & Fun –menut:

Lounasravintolat

Keskiviikko 30.9.
Pääruoka: Ruispaneroitua kampelanfilettä,  Skyr-dressingiä ja yrttipaahdettuja perunoita
Jälkiruoka: Skyr-pannacotta ja herukkamelbaa

Torstai 1.10.
Pääruoka: Ylikypsäksi haudutettua karitsanniskaa, punaviinikastiketta ja karamellisoitua perunaa
Jälkiruoka: Mustikka-skyr

Perjantai 2.10.
Pääruoka: Turskamuhennosta ja saaristolaisleipää
Jälkiruoka: Ohukaiset ja vaahterasiirappia

Sairaaloiden lounasravintolat

Torstai 1.10.
Jälkiruoka: Mustikkarahka

Koulut

Ke 30.9. Salaattibaari
To 1.10. Broileritortilla
Pe 2.10. Fish & Chips

Maksuton puurobaari ennen koulupäivän alkua tarjolla seuraavissa kouluissa 30.9.–2.10.: Cygnaeus skola, Haarlan koulu, Hannunniitun koulu, Hepokullan koulu, Jäkärlän koulu, Lausteen koulu, Luostarivuoren koulu ja lukio, Martin koulu, Moision koulu, Nummenpakan koulun Aurajoen yksikkö, Paattisten koulu, Pansion koulu, Puolalan koulu (alakoulu Kauppiaskatu 14), Puropellon koulu, Pääskyvuoren koulu, Rieskalähteen koulu, St:Olofsskolan, Teräsrautelan koulu, Topeliuksen koulun, Turun klassillinen lukio, Turun Lyseon koulu ja lukio, Vasaramäen koulun Syreenikujan yksikkö, Vähä-Heikkilän koulun Uittamon yksikkö ja Wäinö Aaltosen koulu.

Päiväkodit

Ke 30.9. Kinkkukiusaus
To 1.10. Broileritortilla tai broileririsotto päiväkodin valinnan mukaan
Pe 2.10. Fish & Chips

Arkea Oy tuottaa osana Turku-konsernia ruoka-, siivous-, kiinteistönhoito- ja turvallisuuspalveluja Lounais-Suomen suurimpana alan yrityksenä ja työnantajana. Olemme 1100 työntekijän voimin läsnä asiakkaamme arjessa. Toimimme yli 300 rakennuksessa, 500 000 neliössä, 3 miljoonassa tilakuutiossa ja valmistamme päivittäin 45 000 ateriaa. Kannamme vastuun asiakkaistamme ja ympäristöstä sekä tiedostamme eettisen ja yhteiskunnallisen vastuumme.