Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Apua joulunajan ruoka- ja leivontapulmiin saa ruokaneuvojilta

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Apua joulunajan ruoka- ja leivontapulmiin saa ruokaneuvojilta

Julkaistu: 12.12.2011 klo 09:45
Julkaisija: Maa- ja kotitalousnaisten Keskus ry

Jos joulunajan tarjottavat aiheuttavat päänvaivaa, apuja ja vinkkejä voi kysyä Maa- ja kotitalousnaisten ruokaneuvojilta. Kysymys lähetetään sähköpostilla osoitteeseen ruokaneuvot@maajakotitalousnaiset.fi. Neuvojat päivystävät arkipäivisin ja heiltä saa vastauksen sähköpostiin samana tai seuraavana arkipäivänä.

Apua neuvojilta saa ruokapulmiin, kadonneiden leivontaohjeiden metsästykseen, erityisruokavalion huomioimiseen ja vaikkapa kokonaisuuksien suunnitteluun. Kysytty on esimerkiksi ohjetta Vaahteramäen Eemelin tarinoissa syötäviin inkivääripäärynöihin, vinkkejä perunalaatikon imellytykseen ja pakastamiseen, oikean kokoisen kinkun ostamiseen sekä vinkkejä vegaanin joulupöytään. Apua on kysytty myös muodottomiksi leviäviin pipareihin ja ohjetta marmeladikarkkien ja vanhanajan luumukräämin valmistamiseen.

Kysymyksiä ja vastauksia on koottu Maa- ja kotitalousnaisten verkkosivuille www.maajakotitalousnaiset.fi » Kotitalous ja ruoka » Vinkit arkeen ja juhlaan » Sähköpostivastaukset » Jouluruoka. Sivulta löytyy myös perinteinen joulumenu ohjeineen. Ruokaneuvojien osoite kannattaa laittaa muistiin, sillä he vastaavat myös muihin kuin jouluisiin ruokakysymyksiin.

Lisätietoja antavat
- kehityspäällikkö Katja Pethman, puh. 040 526 4619, katja.pethman@maajakotitalousnaiset.fi
- viestintäpäällikkö Johanna Saarikoski, puh. 040 526 8475, johanna.saarikoski@maajakotitalousnaiset.fi

Maa- ja kotitalousnaisten Keskus on valtakunnallisen neuvontajärjestön keskusjärjestö. Maa- ja kotitalousnaiset on yksi maan suurimmista naisjärjestöistä. Se tarjoaa kotitalous-, yritys- ja maisemanhoidon neuvontaa. Lähes 60 000 jäsenen ja noin 70 ammattineuvojan maa- ja kotitalousnaiset on vahva maaseudun kehittäjä.