Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Amy’s Kitchen – käsintehtyä kasvisruokaa

Lejos Oy

Amy’s Kitchen – käsintehtyä kasvisruokaa

Julkaistu: 10.03.2016 klo 13:48
Julkaisija: Lejos Oy

Amy’s Kitchenin käsintehdyt kasvisruoat hurmaavat maukkaudensa lisäksi puhtailla raaka-aineilla ja ainutlaatuisilla resepteillä. Luomutuotteiden edelläkävijä Amy’s Kitchen valmistaa tuotteensa aivan kuin omassa kotikeittiössäsi ne tekisit – jokainen resepti maistetaan ja testataan itse. Kotimaan pakastealtaasta löytyy nyt kaksi eri makuista, gluteenitonta Amy’s Kitchen -kasvisruokaa: Mustapapu ja vihannesenchilada sekä kasvislasagne. Uutuudet ovat myynnissä maaliskuusta 2016 alkaen.

Vuonna 1987 perustettu Amy’s Kitchen on amerikkalainen perheyritys, joka on erikoistunut korkealaatuisiin, vain parhaista raaka-aineista valmistettuihin kasvisruokiin. Amy’s Kitchen -aterioiden erinomaisen maun salaisuus löytyy ensiluokkaisista ja puhtaista raaka-aineista. Tuotteet valmistetaan alusta alkaen käsityönä aivan kuin omassa keittiössä kokattuna, modernia tuotantotekniikkaa hyödyntäen. Monipuolinen tuotevalikoima pitää sisällään valmiita kasvisaterioita niin gluteenittomana kuin vegaaninakin.

-Tänä päivänä Amy’s Kitchen valmistaa yli 250 erilaista kasvis- ja vegaanituotetta. Tuotteissa käytetään ainoastaan korkealaatuisia, aitoja raaka-aineita ilman säilöntä- ja lisäaineita tai muita keinotekoisia ainesosia. Iso osa kuluttajista arvostaa aitoa ruokaa ja haluaa tietää tarkkaan, mitä suuhunsa laittaa. Samalla helppous ja nopeus ovat arvossaan kiireisen arjen keskellä. Amy’s Kitchen -tuotteet tarjoavat aitoja makuja ja helpotusta ruoanlaittoon. Tuotteet ovat herkullisia ja ravitsevia – kätevää, silloin kun ajasta on pulaa, kertoo Amy’s Kitchenin tuoteryhmäpäällikkö Kaisa Kiintonen.

Suomessa maaliskuusta alkaen saatavilla olevat tuotteet:

Mustapapu ja vihannesenchilada

Meksikolaisten kokkien kehittelemä – aivan kuten saisit sen oikeassa meksikolaisessa ravintolassa! Tuore maissitortilla täytettynä valikoimalla vihanneksia, mustapavuilla, oliiveilla ja paprikalla maustetulla tofulla. Kaiken kruunaa perinteinen meksikolainen tomaattikastike.

• Gluteeniton
  • Maidoton
  • Luomu
  • Vegaani

Kasvislasagne

Nauti maukkaasta italialisen keittiön klassikosta! Gluteeniton kasvislasagne sisältää pehmeää pinaattia, kesäkurpitsaa, rapeita porkkanoita, hienointa tomaattikastiketta ja juustoa täysin luonnollisen riisipastan välissä.

• Gluteeniton

Tuotetiedot

Tuotteet ovat saatavilla maaliskuusta 2016 alkaen kauppojen pakastealtaasta. Tuotteiden hinnat tarkentuvat myöhemmin.

Tuoteryhmäpäällikkö Kaisa Kiintonen, kaisa.kiintonen@lejos.fi

Amy’s Kitchen

Amy’s Kitchen on vuonna 1987 perustettu amerikkalainen perheyritys. Yrityksen perustajat, pariskunta Andy ja Rachel, nimesivät yrityksen tyttärensä Amyn mukaan. Heidän visionaan oli valmistaa hyvän makuista, terveellistä ja korkealaatuista luomukasviruokaa – aivan kuin omassa keittiössä kokattua.

Kasvisruokakategoriassa Amy’s Kitchen on ollut edelläkävijä ja suunnannäyttäjä. Yhä tänäkin päivänä tuotteet valmistetaan kuin ensimmäisenä päivänä 26 vuotta sitten: Jokainen resepti maistetaan Andyn ja Rachelin toimesta Rachelin ruokapöydän ääressä. Tänä päivänä Amy’s Kitchen on Amerikassa markkinajohtaja tuoteryhmissään.

Tuotteissa käytetyt meijeriraaka-aineet on tehty pastöroidusta rBST-hormonivapaasta maidosta, eivätkä ne sisällä eläinperäisiä entsyymejä. Mitkään Amy’s Kitchenin tuotteet eivät sisällä lihaa, kalaa, äyriäisiä, siipikarjaa, kananmunaa tai pähkinää. Kaikki tuotteet ovat GMO-vapaita eivätkä ne sisällä kovetettuja rasvoja.

Lejos on suomalainen perheyritys, joka tuo maahan ja markkinoi kansainvälisiä elintarvikealan merkkituotteita. Asiakkaina ovat päivittäistavarakaupat, tukkukaupat, kioski- ja huoltoasemaketjut, hotelli- ja ravintolaketjut, henkilöstöravintolat, Duty Free -myymälät sekä elintarviketeollisuus. Päämiehiä on ympäri maailmaa, 16 eri maassa.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki