Etusivu » Tiedotteet » Ruoka ja elintarvikkeet » Aidot intialaiset maut lämmittävät - Geeta s-kastikkeita miedosta tuliseen

Geeta's

Aidot intialaiset maut lämmittävät - Geeta s-kastikkeita miedosta tuliseen

Julkaistu: 14.10.2014 klo 09:15
Julkaisija: Geeta's

Geeta’s tarjoaa lämmittäviä kastikkeita kolean syksyn arkikokkaukseen. Aitoja makuja huokuvien Spice and Stir –kastikkeiden valikoimassa on intialaisia mausteita miedoista tulisiin. Kastikkeiden maustekansi esittelee uudenlaisen maustamistavan: mausteseos maustaa käytetyn raaka-aineen aromaattiseksi pintaa syvemmältä ennen kastikkeen lisäämistä. Lopputuloksena on rikkaan mausteinen intialainen ateria.

Geeta’s Spice and Stir -kastikkeet tuovat tuoksuvat intialaiset ateriat ravintoloista kotikeittiöihin. Intialaisen makuelämyksen takana ovat yrityksen perustajan Geetan Intiasta mukanaan tuomat reseptit ja juuri oikeanlaiset mausteet ja eksoottiset raaka-aineet. Ainutlaatuinen pakkaus pitää maut tuoreina ja takaa aidosti intialaisen makuelämyksen.

Kastikkeiden pakkaus on kaksikerroksinen. Kannen päällä on rasia mausteseokselle, jolla raaka-aineet - esimerkiksi liha, kasvikset tai kotijuusto - maustetaan kypsennyksen aluksi. Lasipurkissa puolestaan on kastike, jossa maustetut raaka-aineet haudutetaan tuoksuvaksi ateriaksi.

- Kastikkeissamme on vahvat aidot maut. Se tarkoittaa paitsi autenttista elämystä, myös sitä, että kastikkeet ovat aromikkaita ja mausteisia, ilman ylijyräävää tulisuutta. Monen suomalaisen makutottumukset ovat jo matkailun myötä tottuneet mausteiseen ja paikoin tuliseenkin ruokaan, ja kastikkeemme herättävät varmasti monia makumuistojakin, kertoo Maarit Tupitsa.

Intialaisen ruokakulttuurin lahjoja

Geeta’s-kastikkeissa maistuvat ravintoloista tutut intialaiset maut, jotka vievät matkalle Intialaiseen ruokakulttuuriin. Valikoimassa on muun muassa tuttu kermaisen pehmeä ja mieto Tikka Masala, pinaattinen keskivahva tomaattikastike Saag ja tulinen, Etelä-Intiasta kotoisin oleva Madras-kastike. Yhdestä purkissa riittää ateriaksi kolmelle.

- Näiden lisäksi valikoimassamme on Britanniassa hyvin suositut, mutta suomalaiselle kuluttajalle ehkä hiukan eksoottisemmat tulinen, vihreällä chilillä maustettu Jalfrezi sekä Kashmirin alueelta kotoisin oleva keskitäyteläinen, jogurttinen Rogan Josh. Purkkien etiketeistä löytyy tuntemattomammillekin kastikkeelle hyvät käyttövinkit, Tupitsa kertoo.

Maarit Tupitsa, Brand Manager, Vitaseege Oy Ab
040 559 5936, maarit.tupitsa@vitaseege.fi

Kuvat tiedotteen kuvalinkeistä tai mari.cadaut@viestintamakua.fi, 040 5878 053

Reseptejä osoitteesta http://geetasfoods.com/recipes/.

Tuotetiedot

Spice and Stir –kastikkeet. Koko 350 g, riittää noin kolmelle syöjälle.

Tikka Masala - mieto

Mintulla maustettu mieto ja kermaisen aromaattinen kastike.
Mausteseoksessa paprikaa, kuminaa ja kardemummaa.

Rogan Josh - keskivahva

Täyteläinen sekoitus tomaattia, mausteita ja jogurttia.

Saag - keskivahva

Mausteinen tomaattikastike pinaatilla (saag), valkosipulilla ja tillillä.
Mausteseoksessa sarviapilaa ja garam masalaa.

Jalfrezi - tulinen

Tulinen kastike sipulista, paprikasta ja vihreästä chilistä.

Madras - tulinen

Tulisen mausteisen kastikkeen mausteseoksessa on kuminaa, fenkolia ja kardemummaa.
Kastikkeeseen makua antavat tomaatti, sipuli ja kookos.