Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Vastuullisuus on merkittävä osa rakennusalan yritysten markkinointia

Vastuullisuus on merkittävä osa rakennusalan yritysten markkinointia

Julkaistu: 13.05.2014 klo 08:00
Julkaisija: Taskut

Vastuullisuuden merkitys markkinoinnissa ja viestinnässä on rakennusalan yrityksissä suurempi kuin suomalaisissa yrityksissä keskimäärin. Tieto ilmenee markkinointiviestintätoimisto Taskujen huhtikuussa teettämästä tutkimuksesta. Taskut esittelee tutkimustuloksia tänään omalla osastollaan Ratkaisun paikassa, Suomen suurimmassa yritysvastuutapahtumassa, Helsingin Wanhassa Satamassa.

Rakennusalalla yksimielisempää

Jopa 90 prosenttia tutkimukseen vastanneista yrityspäättäjistä näkee vastuullisuuden osana yrityksen strategiaa. Yli 80 prosenttia on myös omaksunut vastuullisuuden osaksi brändiään.

– Rakennus-, toimitila- ja kiinteistöalalla oltiin vielä hieman muita vastaajia yksimielisempiä. Vastuullisuus koetaan rakennusalalla siis keskimääräistä tärkeämmäksi osaksi yrityksen markkinointia ja menestystä, toimitusjohtaja Antti Leskinen Taskuista sanoo.

Brändinrakennukseen panostetaan

Yritysvastuun viestinnässä suomalaiset yritykset panostavat seuraavaksi vastuullisuuden hyödyntämiseen brändinrakennuksessa. Vaikka valtaosa yrityksistä pitää raportointia ja läpinäkyvyyttä vastuuviestinnän tärkeimpänä tehtävänä, lähitulevaisuudessa lisääntyy eniten vastuullisuuden käyttö brändinrakennuksessa, sisältömarkkinoinnissa ja sidosryhmäviestinnässä.

– Näemme kehityksen osana kansainvälisten yritysten ja brändien näyttämää suuntaa. Suomessakin halutaan jo käyttää vastuuviestintää muuhunkin kuin raportointiin. Siksi vastuullisuus ja kestävä kehitys on nostettava yrityksen markkinoinnin sekä viestinnän keskiöön, Leskinen sanoo.

Merkitys kasvaa

Taskujen tutkimuksen mukaan 90 prosenttia päättäjistä näkee vastuullisuuden merkityksen yritysviestinnässä kasvavan lähivuosina. Rakennusalan yrityksissä tähänkin uskotaan vahvemmin.

– Rakennusalan yrityksissä uskotaan erityisesti vastuullisuuden positiivisiin vaikutuksiin työnantajamielikuvan kasvattamisessa, Leskinen sanoo.

Tutkimuksen Taskuille toteutti Value Clinic. Sähköpostikyselyyn vastasi yli 300 suomalaista markkinointi-, viestintä- ja vastuullisuuspäättäjää kattavasti erikokoisista yrityksistä.

----------------------------

Taskut on ensi vuonna 30-vuotta täyttävä, suomalainen yritysviestintään, kiinteistö- ja rakennusalan viestintään sekä vastuullisen liiketoiminnan ja kestävän kehityksen viestintään erikoistunut markkinointiviestintätoimisto. Taskut toimii Itämeren alueella työllistäen noin 30 viestinnän ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa sekä Liettuassa. Taskut on yritysvastuuverkosto Fibsin jäsen.

Lisätiedot

Toimitusjohtaja Antti Leskinen, Taskut, p. 050 555 9966, antti.leskinen@taskut.fi

Vastuuviestinnän asiantuntija Lotta Suistoranta, p. 040 5273 506, lotta.suistoranta@taskut.fi

www.taskut.fi