Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Vallox palkittu: turvallisin ja hyvinvoivin metallituoteteollisuuden työpaikka

Vallox Oy

Vallox palkittu: turvallisin ja hyvinvoivin metallituoteteollisuuden työpaikka

Julkaistu: 13.11.2015 klo 14:52
Julkaisija: Vallox Oy

Teknologiateollisuus ry yhteistyössä alan ammattiliittojen, aluehallintovirastojen sekä Työturvallisuuskeskuksen on järjestänyt jo yhdeksännen kerran Haastamme-kisan puitteissa työympäristöarviointeja teknologiateollisuuden yrityksille. Aluehallintoviraston työsuojelutarkastajat suorittivat arvioinnit käyttäen työtapojen ja työympäristön turvallisuuden arviointiin kehitettyjä Elmeri+ - ja Halmeri-menetelmiä1. Lisäksi tulokseen vaikuttivat arvioitavan yrityksen tapaturma- ja sairauspoissaolomäärät edeltävänä vuonna.

Vallox Oy palkittiin tänä vuonna parhaimpana omassa sarjassaan eli Metallituoteteollisuudessa. Kyseisessä sarjassa Haastamme-kisaan osallistui 60 yritystä. Muut sarjat olivat Metallien jalostus, Koneteollisuus, Elektroniikka- ja sähköteollisuus, Huolto ja kunnossapito, Tietotekniikan palveluala sekä Oppilaitokset.

”Vallox on tehnyt pitkäjänteistä työtä työturvallisuuden ja -hyvinvoinnin puolesta, ja olemmekin erittäin iloisia, että tämä työ on kantanut hedelmää. Kiitos tästä kuuluu koko henkilöstölle. Vallox-ilmanvaihtotuotteilla saavutetaan puhdas ja raikas sisäilma, joka edesauttaa ihmisten hyvinvointia, terveyttä ja viihtyvyyttä, ja siksi meistä on luonnollista, että pyrimme toteuttamaan samoja arvoja myös henkilöstömme keskuudessa”, sanovat tuotantopäällikkö Mikko Mäki ja työsuojelupäällikkö Marko Mikkonen.

Vallox on kehittänyt ilmanvaihtoteknologiaa jo neljä vuosikymmentä, ja vuonna 2014 Vallox oli Suomessa markkinajohtaja asuinhuoneistojen ilmanvaihdossa.2

Parhaat työympäristöt kategorioittain:

Metallien jalostus

OSTP Finland Oy Ab, Pietarsaari

Metallituoteteollisuus

Vallox Oy, Loimaan tehdas

Oy Mannerin Konepaja Ab, Hanko

Oy SKF Ab, Muuramen tehdas

Koneteollisuus

Rolls Royce Oy Ab, Rauma

Elektroniikka- ja sähköteollisuus

Thermo Fisher Scientific Oy, Vantaa

Huolto ja kunnossapito

Sandvik Mining and Construction Oy, Hollola

Tietotekniikan palveluala

Hitachi Data Systems Oy, Espoo

Oppilaitokset

Koulutuskuntayhtymä Tavastia, Hämeenlinna

Lähteet:

1. Elmeri+: http://www.tyosuojelu.fi/tyosuojelu-tyopaikalla/tyoolosuhdemittarit/elmeri-menetelma,

Halmeri: http://www.tyosuojelu.fi/tyosuojelu-tyopaikalla/tyoolosuhdemittarit/halmeri-menetelma

2. Ilmanvaihtomarkkinat Toimialaraportti, Rakennustutkimus RTS Oy, kevät 2015.

Markkinointipäällikkö Elina Paavilainen, Vallox Oy, www.vallox.com, p. 010 7732 247, elina.paavilainen@vallox.com

Asiantuntija Marjo Uusi-Pantti, Teknologiateollisuus ry, p. 040 145 8595, marjo.uusi-pantti@teknologiateollisuus.fi

Vallox Oy on Loimaalla sijaitseva pääasiassa asumisen ilmanvaihtolaitteita kehittävä ja valmistava yritys. Energiaa säästävillä Vallox-ilmanvaihtolaitteilla luodaan huoneistoon yksilöllisesti ohjattava, raikas ja terveellinen sisäilmasto, joka lisää asukkaiden hyvinvointia ja pitää rakenteet kuivina. Yritys on yli 40-vuotisen toimintansa ajan ollut sisäilmateknologian kehitystyön suunnannäyttäjä. Valloxin liikevaihto oli vuonna 2014 n. 34 miljoonaa euroa, josta noin puolet tulee viennistä.