Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Uusi METOD-keittiömallisto tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia

IKEA Oy

Uusi METOD-keittiömallisto tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia

Julkaistu: 05.06.2013 klo 10:30
Julkaisija: IKEA Oy

IKEA aloittaa kokonaan uuden keittiömalliston myynnin Suomessa.

IKEA-konsernin METOD-keittiöjärjestelmä tarjoaa rajattomat mahdollisuudet keittiösuunnitteluun. Kokonaan uutta METOD-järjestelmässä ovat erikokoiset moduulit, jotka helpottavat keittiön suunnittelua ja tehostavat tilan käyttöä.

- METOD-keittiöjärjestelmän avulla jokainen voi luoda persoonallisen ja laadukkaan keittiön kohtuuhintaan. Moduulien ansiosta tilat voidaan hyödyntää mahdollisimman tarkkaan riippumatta keittiön koosta tai muodosta, mikä myös lisää säilytystilan määrää aiempaan verrattuna, kertoo IKEA Suomen tuotepäällikkö Juha Vasenius.

Keittiön ulkonäköä ja säilytysratkaisuja ei enää tarvitse suunnitella standardimittaisten sisärakenteiden ehdoilla. Suurten etusarjojen tai ovien taakse voidaan sijoittaa vapaasti laatikoita ja hyllyjä. Keittiön ei myöskään tarvitse enää olla erillinen huone erillisin kalustein, sillä METOD-keittiön sekä siihen integroidut keittiölaitteet ja säilytysratkaisut saa saumattomasti yhdistettyä kodin muuhun sisustukseen. Näin jokaisen on helppo suunnitella omaan kotiinsa sopiva unelmakeittiö.

”Keittiö on kodin sydän. Se on tänä päivänä – ehkä enemmän kuin koskaan – kodin keskus, jossa tehdään monia asioita: laitetaan ruokaa, seurustellaan, rentoudutaan ja autetaan lapsia läksyjen teossa. Haluamme vastata nykyelämän tarpeisiin kaikilla mahdollisilla tavoilla.”, kertoo IKEA Suomen sisustusasiantuntija Salla Ahonen.

Uuden keittiömalliston taustalla on 50 vuoden kokemus keittiöistä ja tuhansia vierailuja tavallisten ihmisten koteihin. Sen avulla on luotu mallisto, joka tarjoaa rajattomasti mahdollisuuksia yksilöllisen keittiön suunnitteluun.

Uusi METOD-keittiömallisto tarjoaa:

• Mahdollisuuksia – Moduulien ansiosta kaappeja, laatikoita ja ovia voidaan sijoittaa ja yhdistellä vapaasti omien tarpeiden ja tyylien mukaan.
  • Lisää tilaa – Malliston uudet mitat mahdollistavat keittiön tilojen tarkan hyödyntämisen riippumatta keittiön koosta tai muodosta, jolloin säilytystilaa saa aiempaa enemmän.
  • Vahvoja tyylejä – Mallisto tarjoaa enemmän vaihtoehtoja erilaisille kodin sisustustyyleille, ja tyylit on mahdollista toteuttaa näyttävästi.
  • Enemmän vaihtoehtoja – Kaappien rungot ovat saatavissa mustanruskeina ja valkoisina, sisukset on suunniteltu uudelleen ja tarjolla on uudenlaisia integroitavia LED-valaisimia (myös kaapiston sisälle) sekä kaksi eri hintaista laatikkovaihtoehtoa.
  • Helppo asennus – Seinään helposti kiinnitettävän asennuskiskon avulla yksi henkilö voi asentaa kaapistot vaivattomasti paikoilleen.

Aiempi IKEA-keittiömallisto FAKTUM esiteltiin 20 vuotta sitten, jonka jälkeen siitä on tullut keskeinen osa miljoonia koteja ympäri maailmaa. FAKTUM-keittiön ostaneille asiakkaille IKEA tarjoaa myynnin jälkeistä palvelua kahden vuoden ajan. FAKTUM-tuotteiden takuuajat pysyvät luonnollisesti edelleen voimassa.

METOD-keittiöiden myynti on alkanut IKEA-tavarataloissa 3.6. alkaen.

Tutustu IKEA-keittiöiden suunnitteluohjelmaan: www.IKEA.fi/keittiosuunnitteluohjelma

Juha Vasenius, Sales Leader, IKEA Oy, puh. (040) 450 6950, juha.vasenius@ikea.com

Valokuvia:

Kuvauslainat:

Henna Honkasalo, Product Loan Assistant, IKEA Oy, henna.honkasalo@ikea.com

IKEA

Ingvar Kampradin 1943 perustama IKEA tarjoaa laajan valikoiman hyvin suunniteltuja kodinsisustustuotteita niin edulliseen hintaan, että mahdollisimman monella on varaa niihin. Yrityksen tavoitteena on tarjota parempi arki meille tavallisille ihmisille. Tällä hetkellä 41 maassa toimii yhteensä 342 IKEA-tavarataloa, joista 300 on IKEA-konsernin omistuksessa. Viime vuonna IKEA-tavarataloissa vieraili 776 miljoonaa kävijää, ja IKEA työllistää maailmanlaajuisesti 154 000 työntekijää.  Suomessa on viisi IKEA-tavarataloa: Espoossa, Vantaalla, Raisiossa, Tampereella ja Kuopiossa. IKEA Oy on valittu vuosina 2011, 2012 ja 2013 Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work -listauksessa. www.IKEA.fi