Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Uudistunut tietopaketti kivirakentamisesta

RTT ry:n Muuratut rakenteet -ryhmä

Uudistunut tietopaketti kivirakentamisesta

Julkaistu: 12.04.2010 klo 10:32
Julkaisija: RTT ry:n Muuratut rakenteet -ryhmä

Kivitaloinfo.fi-sivusto uudistui

Kivitaloinfo.fi-sivusto uudistui sisällöltään ja ulkoasultaan. Se tarjoaa entistä kattavammin tietoa kivirakentamisesta ammattirakentajille ja suunnittelijoille sekä kuluttajille.

Ympäristövaikutukset ja energiatehokkuus ovat yhä tärkeämpiä tekijöitä rakentamisessa. Matalaenergia- ja passiivitaloja rakennetaan koko ajan enemmän. Kivitaloinfo.fi-sivustoa onkin uudistettu vastaamaan entistä paremmin matalaenergiarakentamiseen sekä kivirakentamisen ympäristövaikutuksiin liittyviin kysymyksiin. Sivustolla on uusi ympäristöosio, jossa kerrotaan havainnollisesti kivirakentamisen energiatehokkuudesta ja vaikutuksesta ilmastonmuutokseen.

Ympäristötietouden lisäksi uusilla sivuilla saa entistä monipuolisemmin tietoa kivimateriaaleista ja niiden käytöstä, kivitalon suunnittelusta sekä mielenkiintoisista, viihtyisistä ja kestävistä rakennuskohteista Suomessa ja maailmalla. Sivuilla kerrotaan myös erilaisista innovatiivisista tavoista rakentaa kivestä niin pienimuotoista kaupunkiympäristöä kuin kerrostaloalueitakin.

Vuosittain ilmestyvästä Kivestä muuraamalla -lehdestä valikoituja artikkeleita voi lukea myös internetistä. Kivestä muuraamalla -lehti esittelee hyvää rakentamista, yhdyskuntasuunnittelua ja kaupunkikuvaa sekä kivestä rakennetun ympäristön ajankohtaisia ilmiöitä.

Sivustosta vastaa Rakennustuoteteollisuus RTT ry:n Muurattujen rakenteiden ryhmä, johon kuuluvat merkittävimmät tiiliä, harkkoja, kevytsoraa, kevytbetonia, kuivabetonituotteita sekä laasti- ja rappaustuotteita Suomessa valmistavat yritykset.

Tutustu sivustoon osoitteessa www.kivitaloinfo.fi.

Tiina Suonio
Rakennustuoteteollisuus RTT ry:n Muurattujen rakenteiden ryhmän tuoteryhmäpäällikkö
tiina.suonio@rakennusteollisuus.fi