Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » TÖÖLÖSSÄ AVATAAN UUSI HOTELLI LÄHITAPIOLAN OMISTAMASSA KIINTEISTÖSSÄ

LähiTapiola

TÖÖLÖSSÄ AVATAAN UUSI HOTELLI LÄHITAPIOLAN OMISTAMASSA KIINTEISTÖSSÄ

Julkaistu: 11.04.2014 klo 10:44
Julkaisija: LähiTapiola

LähiTapiolan omistamaan kiinteistöön avataan kesällä 2016 uusi kaupunkihotelli, johon tulee lähes 200 modernia huonetta ja kaksi ravintolaa. Restel Oy ja LähiTapiola ovat allekirjoittaneet sopimuksen Auratalon kiinteistöstä, joka sijaitsee Helsingissä osoitteessa Tukholmankatu 2. Kohteen omistavat LähiTapiola Vahinkovakuutus ja LähiTapiola Henkiyhtiö.

”Helsingin markkinaosuutemme vahvistuu uudella hotellilla Restelin strategian mukaisesti. Uusi kohteemme sijaitsee keskeisellä paikalla Töölössä, jossa hyvät liikenneyhteydet kohtaavat huomattavat asiakasvirrat”, toteaa Restel Oy:n toimialajohtaja Jari Laine. ”Rakennutamme alueelle hotelli- ja ravintolapalveluja käyttäville asiakkaille hotellin, jonka suunnittelussa on muun muassa huomioitu Joutsenmerkki- ja Helppo Liikkua -kriteerit. Uskomme tämän modernin kaupunkihotellin saavan heti hyvän aseman kaupungin hotellimarkkinoilla”, jatkaa Laine. Hotellin ja ravintoloiden konseptit julkaistaan myöhemmin kuluvan vuoden aikana.

”Kiinteistöä kehitetään yhteistyössä Restelin ja Lemminkäisen kanssa. Kehityshankkeen mahdollistaa meille Restel vahvana pitkäaikaisena vuokralaisena ja Lemminkäinen vaativan hankkeen toteuttajana. Samalla varmistetaan kiinteistön tulevaisuuden toimintaedellytykset”, toteaa LähiTapiola Kiinteistövarainhoidon kiinteistösijoitusjohtaja Vesa Eskoli.

”Vanhojen rakennusten korjaaminen on hyvä tapa elävöittää kaupunkeja. Samalla on mahdollista muuttaa tilojen käyttötarkoitusta, kuten nyt Auratalon kohdalla”, kertoo Lemminkäisellä Suomen talonrakentamista johtava Casimir Lindholm.

Lisätiedot:

Restel Oy, Jari Laine, toimialajohtaja, hotellit, puh. 09 733 5355, jari.laine@restel.fi
Restel Oy, Gabor Pusztai, aluejohtaja, Helsingin alue, puh. +358 400 605 274, gabor.pusztai@restel.fi
LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy, Vesa Eskoli, kiinteistösijoitusjohtaja, puh. +358 407 030 551, vesa.eskoli@lahitapiola.fi

Lemminkäinen Oyj, Casimir Lindholm, liiketoimintasegmentin johtaja, Suomen talonrakentaminen,

puh. 020 715 6198, casimir.lindholm@lemminkainen.com

LähiTapiola Kiinteistövarainhoito Oy on LähiTapiola-ryhmän omistama kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tuottava yritys.