Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » TkT Anssi Laaksonen tekniseksi johtajaksi A-Insinööreihin

A-Insinöörit Oy

TkT Anssi Laaksonen tekniseksi johtajaksi A-Insinööreihin

Nimitys.
Julkaistu: 25.11.2014 klo 15:39
Julkaisija: A-Insinöörit Oy

A-Insinöörit Oy panostaa rakennetekniseen kehitykseen ja tietomallintamiseen. Tekniikan tohtori Anssi Laaksonen on nimitetty A-Insinöörien infra- ja rakennesuunnittelun tekniseksi johtajaksi 1.11.2014 alkaen. Tehtävässään hän vastaa infrasuunnittelun rakenneteknisen osaamisen kehittämisestä ja alueen T&K-toiminnasta. Laaksonen on toiminut aiemmin A-Insinöörien silta- ja taitorakenneyksikön suunnittelujohtajana.

Laaksonen toimii toisen osan ajastaan TTY:llä, jossa hän johtaa siltarakenteiden tutkimusryhmää ja vastaa siltojen ja vaativien rakenteiden opetuksesta. Laaksonen on väitellyt liikuntasaumattoman sillan rakenteellisesta toiminnasta. Väitöskirjatyö ja siihen liittyvä tutkimusohjelma on saanut merkittävää kansainvälistä huomiota. Laaksonen toimii tämän aihealueen maailmanlaajuisissa asiantuntijaryhmissä ja Suomen edustajana betonieurokoodien sekä IABSE:n betonirakenteita käsittelevissä ryhmissä.

Laaksonen on kiinnostunut erityisesti rakennesuunnittelun ydinkysymyksistä, joilla tähdätään turvallisiin ja toimiviin rakenteisiin. Tietomallinnuksen osalta hän pyrkii vaikuttamaan siihen, että tulevaisuudessa rakenteita entistä enemmän suunnitellaan mallintamalla sen sijaan, että laadittaisiin tietomalleja valmiista suunnitelmista.

A-Insinöörit yrityksenä

A-INSINÖÖRIT on voimakkaasti kasvanut rakennuttamisen, rakenne- ja infrasuunnittelun sekä kallio- ja ympäristötekniikan konserni, joka toimii Suomessa valtakunnallisesti ja vientiprojekteissa maailmanlaajuisesti. Vuonna 2013 liikevaihto oli yli 40 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä tällä hetkellä on lähes 600. A-INSINÖÖRIT-toiminnan perustana ovat asiakkaiden tarpeet ja jokaisen hankkeen tavoitteena on asiakkaan tyytyväisyys. A-INSINÖÖRIT haluaa olla taitava ja turvallinen kumppani ja samalla toimintatavoiltaan inhimillinen ja sitoutunut.

A-INSINÖÖRIT on systemaattisesti kehittänyt suunnittelualan allianssiosaamista ja on mukana useassa allianssi- tai muulla yhteistoimintamallilla toteutettavassa hankkeessa Suomessa.

www.ains.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon