Etusivu » Tiedotteet » Rakentaminen » Skanska rakentaa uusia kerrostalokoteja Kuopion Saaristokaupunkiin

Skanska Oy

Skanska rakentaa uusia kerrostalokoteja Kuopion Saaristokaupunkiin

Julkaistu: 02.12.2013 klo 09:21
Julkaisija: Skanska Oy

Skanska on aloittanut uuden asuntokohteen As. Oy Kuopion Sinisimpukan rakennustyöt Kuopion Saaristokaupungissa. Kallaveden rantaviivan tuntumaan, Kuopion asuntomessualueen kylkeen rakennettavaan 8-kerroksiseen rakennukseen tulee yhteensä 48 asuntoa, joiden on suunniteltu valmistuvan vuodenvaihteessa 2014–2015.

”Kaikissa asunnoissa on tilava lasitettu parveke, josta voi katsella järvinäkymää. Erikoisherkkuna ylimmän kerroksen huoneistoissa on järven suuntaan avautuva lähes koko huoneiston levyinen parveke. Vaihtoehtojen monipuolisuutta kuvaa myös muutama kahteen tasoon suunniteltu asunto, jotka tulevat lähes Kallaveden rantaan”, kertoo Skanska Kotien hankekehitysjohtaja Panu Sivula.

Sinisimpukan huoneistokoot vaihtelevat 49,5-neliöisistä kaksioista 127,5-neliöiseen kahden kerroksen kotiin. Autopaikat sijoittuvat pääosin maanalaiseen autohalliin, josta on sisäkautta kulku porraskäytävään. Ylätasanteelta löytyy lisäksi autokatos- ja avopaikkoja.

”Saaristokaupungin ainutlaatuinen ympäristö kiinnostaa asiakkaitamme ja yhä useampi on kiinnostunut myös uudesta nykyaikaisesta kerrostalokodista palvelujen lähellä. Tällainen omarantainen kerrostalo on kuitenkin melko harvinainen myös Kuopiossa. Sinisimpukan läheisyydestä löytyvät niin päiväkoti, koulu kuin kauppakin, ja Kuopion keskustaan pääsee sujuvasti pitkin Saaristokatua, joka on varmaankin yksi Suomen kauneimmista kaduista”, Sivula jatkaa.

Skanska Kodit, hankekehitysjohtaja Panu Sivula, puh. 040 550 9657, panu.sivula@skanska.fi

Skanska Oy, tiedottaja Pauliina Munukka, puh. 040 680 4977, pauliina.munukka@skanska.fi

Havainnekuva kohteesta: https://skanska.celumimagine.com/pindownload/pindownload.do;jsessionid=8DCAE6C032F3F8BA1F37402A1481BA4D (pin-koodi: 9V4D6)

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli noin 980 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 2 460.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland